Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillen198
De senste dagarna när jag åkt i jämnfart så har lambdasondslampan tänds och varvräknaren gått ner på 0(motorn dött), men INGA andra varningslampor lyst och efter ett par sekunder slockna lampan och motorn gick igång igen, sen allt ok under resten av färden.(4 mils färd). Någon med goda idér som vanligt?? ?:-/
Användarvisningsbild
av Nexus
för att hjälpa oss lite på traven så uppge bilmodell,årsmodell och motor , lite svårt gissa sig fram till svaren :wink:
av *pettson*
Lillen198 skrev:De senste dagarna när jag åkt i jämnfart så har lambdasondslampan tänds och varvräknaren gått ner på 0(motorn dött), men INGA andra varningslampor lyst och efter ett par sekunder slockna lampan och motorn gick igång igen, sen allt ok under resten av färden.(4 mils färd). Någon med goda idér som vanligt?? ?:-/
ta en titt på ditt bränslerelä, kika om där är sprickor i lödningarna.
av Lillen198
Tackar! Jag har kikat över relät. Hittade inte några tydliga sprickor provar att löda om på nytt. Ifall detta inte fungerar, något annat förslag :roll:
av *pettson*
Lillen198 skrev:Tackar! Jag har kikat över relät. Hittade inte några tydliga sprickor provar att löda om på nytt. Ifall detta inte fungerar, något annat förslag :roll:
Ett mycket bra förslag är ju att läsa ur felkoden/koderna som tände lampan? Du har ju hela diagsnosutläsnings systemet sitter där i motorrummet.
av Lillen198
Kommunikation är väl inte min starka sida. Det första jag kollade var om ev felkoder i modul A sockel 2 och de visade 1-1-1, så märkligt kan det va. Men allt har löst sig tog bilen för att testa med ett nytt bränsle relä och bilen tvärdog efter 10 km så nu e den på verkstad, Bränslepump är bytt för 3 år sedan, Tändkablar/fördelare lika så. Tack så länge, får väl domen nästa vecka.
av *pettson*
Lillen198 skrev:Kommunikation är väl inte min starka sida. Det första jag kollade var om ev felkoder i modul A sockel 2 och de visade 1-1-1, så märkligt kan det va. Men allt har löst sig tog bilen för att testa med ett nytt bränsle relä och bilen tvärdog efter 10 km så nu e den på verkstad, Bränslepump är bytt för 3 år sedan, Tändkablar/fördelare lika så. Tack så länge, får väl domen nästa vecka.
Att det var 1-1-1 i A2 är bra.. så då var ju bränslesystemet okej enligt bilen. Men A6 då som är ditt tändsystem?
Reläfel ger i övrigt oftast inte nån felkod tyvärr.
av Lillen198
Tack Pettson! Märkligt att man ska missa nåt hela tiden :D , Tackar för ditt tålamod. Kommer att berätta vad som var felet när jag får bilen, eller skickar den till skrot :lol:
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]