Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Froggen
Hej!
Kan ingen berätta vad felet är i låset, det är extremt irriterande att inte kunna låsa och larma.
Om jag som har en V70 2.0F 2009 lämnar in min bil så kommer dom alltså inte att veta vad dom skall göra?
Borde det inte finnas någon i detta forum som har en idé som vi kan framföra till "ingenjörerna" på Volvo.
Nu borde det väl finnas tid att lösa problemet.

Så vet någon vad felet är, tex microbrytare (kvalité) eller fett kan man smörja med låssprej eller sitter felet i konstruktionen (finns det bild eller ritning) vore det intressant.

Så alla Volvo anställda eller andra som sitter inne med hemligheten med frysna lås -berätta lösningen så vi kan terra våra handlare för vem vill köpa våra begagnade bilar med elfel när garantin gått ut!!
//Froggen
Jag har haft även det problemet... gäller både S80N och V70II
Jag fatar inte.
antar du att ingan kan hjjälpa dig, därför avstår du att lämna in bilen???

ska du får bilen lagad så ska den lämnas in, sen kan det hända att dom inte kan laga bilen samma dag, men då fins det ialla fall ett case som volvo fabriken har att jobba med & kan åteskapa i fabriken för att lösa problemet.
Det finns inget annat sätt att göra det på.
förhoppnings vis finns redan en lösning å då lagas ju bilen direkt, men om det nu inte finns så måsta man bygga caset tefrån din bil, o inte på vad nån säger till nån annan. har man din bil, så vet man exakt vilka delar som sitter i din bil (alla bilar har itne samma delar, det ändras saker hela tiden & man måste ha just din info, eterson du har problemet)

men är det bara din bil som har problem o ingen annn så kanske meken direkt ser att nåt är fel ihoppskruate eller att nått är trasig, o då byts ju detta direkt, o bilen är klar direkt.

---------------
varför krångla tilldet?
Hur kul är det och lämna in en bil där det inte finns någon lösning för frusna dörrlås.
Detta problem har funnits på V70II sedan den kom, och har såvitt jag vet inte rättats till.
Jag har två-års garanti och kommer att lämna in bilen när det finns en lösning på problemet. Varför riva dörrsidor och trixa innan man vet vad man skall göra. Nä ingen försökskanin, Tack!
//Froggen
det fans ett problem på S80 07:or & tidiga 08:or, inklusive V70II.
Detta problem löstes mycket snabbt förra vintern. jag har inte hört nån som haft problem sedan dess.

om du nu har problem med din bil så går den inte att laga på annat sätt än att lämna in den.
Har ni fått ordning på era frusna dörrar?
Min är en MY09, som varit inne på verkstaden, men samma dörr fryser fortfarande :-(O) ! Ska in med den imorgon igen, men har väl inga större förhoppningar...
Tjena!
Kall morgon -7grader och höger bakdörr larmar och innerbelysningen slocknar inte.
Tala om för mig hur man lämnar bilen med detta problem, på stan med raketer för 2300kr och GPS i bilen?
Hur låser man bilen?
Jag är så jävla irriterad på detta problem, som Volvo haft sedan V70II kom, vad har dom för lösning?
När man kört bilen runt hela dagen och är så irriterad att man skall köra in till Volvo, då släpper skiten och allt blir normalt, trist va!
Kommentarer, Tack!
//Froggen
Har tyvärr samma på min,dock står bilen i varmgarage så eländet visar sig inte så ofta!
Lås bilen med nyckeln som i gammla dagar (den som är instucken i fjärrkontrollen) ,innan du gör det så tryck ner knappen vid rutan på dörren som strular.

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]