Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av likbil
hej
jag har lite problem med min volvo 745 -89. Det är så att den startar alltid när den är kall
men efter ca 400-500 meters färd så är det som att den dör. det är som om den misständer,går ojämt och smäller och det går inte att varva. om man spelar med gasen så kan den hålla igång några sekunder, sen dör den.

Jag har provat att byta tändstift, tändkablar, fördelarlock och rotor, samt bensinfilter. Men problemet återstår.

har tidigare haft ett symtom att den inte går att varva och blir orkeslös, men det har alltid försvunit efter ett tag
vad ska jag göra?

funderar på att byta tändmodulen
Användarvisningsbild
av alex960
jag har varit med o liknande och då var det dålig kontakt till hallgivaren
Användarvisningsbild
av sidhabo
Har du förgasare ... och choke ? Kan ju vara strul med choken i så fall.
av likbil
Bilen har insprut, det är en B230F-motor som sitter i. Ska försöka lokalisera hallgivaren, nån som vet var den sitter?Kan det vara under fördelaren eller nåt?
Användarvisningsbild
av sidhabo
likbil skrev:Bilen har insprut, det är en B230F-motor som sitter i. Ska försöka lokalisera hallgivaren, nån som vet var den sitter?Kan det vara under fördelaren eller nåt?
Lite stöldgods från en annan tråd:

Har du kollat kabeln som går till Hallgivaren/Svänghjulsgivaren?
Hallgivaren sitter i fördelaren och kontakten in i fördelaren
kan vara trasig så att det kommer in fukt.
Har du felkodsläsare så har du svänghjulsgivare och då borde du få felkod.
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]