Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomas79
Hej, tack för all hjälp! Mycket trevligt forum det här!

Jag åkte till Bilia (Volvo Verkstan) i haga norra och där kollade man min utrustning och jag hade ingen airbag på p-sidan. Och om det nu är så att någon tidigare ägare installerat en airbag så måste det märkas med en SRS märkning ovanför handsfacket.. nu har jag kollat igenom varje millimeter av p-sidan och jag ser inget SRS inristat nånstans!! =)

Nu kan jag vara säker väl? Vi åker hem från KS idag måndag vid 13 tiden med våran lilla bäbis!

Tack återigen för svar!
av NCR
Tomas79 skrev:Hej, tack för all hjälp! Mycket trevligt forum det här!

Jag åkte till Bilia (Volvo Verkstan) i haga norra och där kollade man min utrustning och jag hade ingen airbag på p-sidan. Och om det nu är så att någon tidigare ägare installerat en airbag så måste det märkas med en SRS märkning ovanför handsfacket.. nu har jag kollat igenom varje millimeter av p-sidan och jag ser inget SRS inristat nånstans!! =)

Nu kan jag vara säker väl? Vi åker hem från KS idag måndag vid 13 tiden med våran lilla bäbis!

Tack återigen för svar!
Står det inte SRS (och det kan en skumögd 90-åring se) på instrumentbrädan vid passagerarplatsen så har du inte en airbag där!

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]