Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tofulus
Före man byter ut hela elementet är det kanske värt att pröva om kylarcement skulle funka? Har prövat biltemas kylarcement själv och åt mej fungerade det :-)-)
av Ur4
Hej Coq Rouge och Tofulus,

Tack för råden. Behövs verkligen.

Det är inte kladdigt på golvet men jag tror att du har rätt när du säger att det är utblandat. Låter intressant att byta ut elementet :cry:

Eller om man tar till kylarcement? Har ingen erfarenhet av sådant. Finns risken att allt "beckar" ihop i systemet så man måste byta både kylare och värmelement om det inte fungerar?

Mvh
Christian
Användarvisningsbild
av vetten
Ja för om du måste byta värmeelement så är det tyvärr så att du behöver demontera hela ?:-/ Ja hela allt för att komma åt :-O) Dom volvo alltså byggde bilen runt värmepaketet, så du kommer att bli tvungen att ta bort alla instrument plus allt annat också runt omkring för att detta ska gå att genomföra ?:-/ Ja jag vet ??:-/ Dom börjar alltid med att montera värmepaket och sen bygger dom bilen runt omkring :mrgreen:
av Ur4
Hej Tomas88,

Ingefära säger du? Har aldrig hört talas om det. Färsk riven? Blir en kletig massa antar jag men att det skulle täta i ett kylarsystem var något nytt för mig.

Mvh
Christian
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja det kan låta lite konstigt men tror "Bosse-bildoktorn" har haft detta som tips också.
Sån ingefära jag menar är inte det minsta kletigt. En torr örtkrydda. Köp en påse i mataffären och häll i.
av Ur4
Tyvärr märker jag ingen skillnad efter att ha "kryddat" kylsystemet. Det läcker fortfarande vatten. Får pröva med kylarcementen istället kommande helg. Men det var absolut värt ett försök.

Tack för alla råd i den här tråden.

Mvh
Christian
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]