Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Kollade sätesvärmen. Det sitter 2 kontakter vid golvet, vänster framför förarsätet. Ryck mattan och plocka bort en plastpanel i hörnet som sitter med en plåtskruv.
En kontakt där är till bältesvarnaren, den 3-poliga. Den andra är till sätet, 2-polig. Jag ohm mätte i min och det var totalt avbrott. Så jag brydde mig inte om att mäta ifall jag hade spänning fram. Finns 2 kontakter baktill under förarsätet också. Tror det är kopplingen till säte resp. stolsrygg. Men jag kollade inte mer där. Kan ju vara enbart sätet eller ryggstödet som är kasst. Nån som vet ifall det är seriekopplat. Alltså att båda pajar ifall man får brott på det ena elementet.

Vad gäller relä tror jag inte jag har nåt för sätet. Fattas en hel del på min (740a) jämfört med relä-guiden .

Så värmeslingan i mitt säte är säkert kass. Nån som bytt den ? Undrar om det är värt besväret .
Om man ska skaffa en på skroten så är det nog bäst att ohm-mäta den först innan man river loss den. Om man är snål som jag och håller sig till plocka-själv skrotar :)
Jag va på volvo idag och frågade om stolsvärmarrelä, och hon fick, fram på sin dator att det ska sitta ett relä mitt på vänster framruta :lol: Iallafal vart hennes pil pekade på datorn :roll:
Men efter lite klurandes och forskning i deras dator kom vi fram till att det sitter ett relä till varje säte i mittkonsollen precis brevid knapparna någon stans under den panelen, alltså bakom växelspaken, jag har inte rivit min än, kanske någon annan som har sett dom ?
Ja som sagt så är mitt problem med stolarna fixat har du kollat så det sitter en säkring i plats 6 bakom askkoppen?
cybermunk skrev:Ja som sagt så är mitt problem med stolarna fixat har du kollat så det sitter en säkring i plats 6 bakom askkoppen?
Har sattit i en 30Amp för att va på den säkra sidan vad gäller den säkringen :roll: :wink:
Använd ALDRIG en säkring med högre ampertal ändet som står som max!

Att använda en för stark säkring kan ge BRAND
Dynan och ryggen är seriekopplade, japp. Men först ska du kolla termostaten. Den sitter i ett hål i skummet under stolen, du borde se ett par kablar som går upp där. Det är rätt vanligt med kabelbrott intill termostaten.
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]