Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mr850gle
infinity skrev:Har en volvo v70r awd som bara dog under färd.
har bytt fördelare och lock då dessa såg risiga ut men inget resultat.
soppa kommer det, har ingen tillgång till dator att kolla felkoder förän på måndag.
så lite tips på vad man kan leta efter vore bra

Mvh
:-)-) Dette er et utrolig irriterende problem,jeg hadde selv disse symtomer på min 850 gle 93 mod.Hadde den på service i sverige og de fant ingen feilkoder,dette da pga av at den selvfølgelig ikke stoppet når de hadde den der nede. ?:-/ Men jeg hadde disse symtomer i 2-3 mnd,den bare plutselig døde ut under kjøring,og dette var ille !!Visste liksom aldrig helt!!Men etter mye om og men fant jeg ut av dette med meget god hjelp av flere.Mitt problem var rett og slett et dårlig bensinpumperele!!Etter skifte av dette har den vært helt topp og fungert helt superb!! Nå går den igjen som ny,snart runda 260.000km!! :mrgreen:
av infinity
soppapumpen är i stort sett utesluten eftersom jag saknar
gnista. men skulle behöva någon som vet, om var och hur man ska mäta

Mvh
av *pettson*
infinity skrev:ok finns det några sätt att mäta på den så man kan se om den fungerar ?
Det finns inget bra busenkelt sätt om du inte har ett testinstrument så du kan läsa av att signalen är okej.
Det NÄST enklaste är att du tar din givare och sätter på närmaste 850 eller 70 serie som INTE är 10V. (dom startar även utan givaren om förutsättningarna är rätt). Den sitter med två skruvar så den är inte allt för jobbig att skifta. Startar nästa bil med den kan du utesluta din givare.
Hur har du checkat om du har gnista då? Tänkte om du testat ända vid spolen?
Användarvisningsbild
av mr850gle
infinity skrev:nu funkar bilen igen så man tackar för alla svar !

Mvh
Hva var problemet som er løst nu?? :-)-)
av infinity
mr850gle skrev:
infinity skrev:nu funkar bilen igen så man tackar för alla svar !

Mvh
Hva var problemet som er løst nu?? :-)-)
Det var tändspole/tändmodul som var trasigt

mvh
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]