Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
NCR skrev:Ett tips är att du ringer till den mekanikern (eller pratar med kundtjänst som kan söka på regnumret) som har haft hand om bilen och frågar honom vad som är gjort på den så du vet om det i förväg. Har den tidigare ägaren exempelvis haft mycket problem med sin ECC så kan det bli kostsamt för dig osv.
Har pratat med verkstaden ifråga och den är fullservad och inga fel rapporterade förutom vanlig service. 6000 mila service gjord ganska nyligen.

Kanske är en nackdel iofs, enligt verkstaden så har ju vanliga servicar utförts men han sa inget om garantireparationer.
Användarvisningsbild
av Jensen
Vad var det som skulle vara en nackdel, att den bara har varit inne för vanliga service???
Säljs bilen på firma eller?
Användarvisningsbild
av Bosa
Tyvärr så sket det sig med den här bilen, blev budgivning och priset drog iväg. Då köper jag hellre en bil hos firma till samma pengar.

Men har nu hittat en annan bil hos auktoriserad Volvo-återförsäljare. Är en V70 2.4 140hk Business ruby röd med 5249 mil på mätaren. Utrustning förutom Business är krockkudde passagerarsida, regnsensor, rattknappar för Radio/telefon(borde innebära att det sitter telefon i den), mugghållare fram, dragkrok och motorvärmare.

Priset för denna är 192000:-
av Noodles
Bosa skrev:Tyvärr så sket det sig med den här bilen, blev budgivning och priset drog iväg. Då köper jag hellre en bil hos firma till samma pengar.

Men har nu hittat en annan bil hos auktoriserad Volvo-återförsäljare. Är en V70 2.4 140hk Business ruby röd med 5249 mil på mätaren. Utrustning förutom Business är krockkudde passagerarsida, regnsensor, rattknappar för Radio/telefon(borde innebära att det sitter telefon i den), mugghållare fram, dragkrok och motorvärmare.

Årsmodell? :)
Användarvisningsbild
av Bosa
Noodles skrev:
Bosa skrev:Tyvärr så sket det sig med den här bilen, blev budgivning och priset drog iväg. Då köper jag hellre en bil hos firma till samma pengar.

Årsmodell? :)
Sorry, missade det. :oops:
Är en 2003:a.

Ok pris eller?
av NCR
Bosa skrev: Sorry, missade det. :oops:
Är en 2003:a.

Ok pris eller?
Kontrollera mycket noga vilket tillverkningsdatum bilen har, för det är efter det som bilen kommer att värderas av andra handlare sedan. Min nuvarande 04 är exempelvis tillverkad 2003-04-16 men kallas för "modellår 2004" vilket jag (och EU) anser vara struntprat.

Året kollar du enkelt här, förutsatt att du har regnummer på din tilltänkta bil:

https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
Användarvisningsbild
av Jensen
tyvärr tror jag inte att det är telefon till den bilen, det står ofta rattknappar för radio/telefon men det brukar bara vara för radion.
Annars borde det stått telefon.
Vart finns bilen någonstans?
Prismässigt borde man kunna hitta bilar som är lite billigare än 192.
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Hel sjukt de där. Hitta en fin bil här om dagen. en 2,5T med plus plus. Dom säger att det är en 05 fast den är gjort "tillverkad : 2004-10" Är det en riktig plus plus då? med nerlackade sidor och det?
av fn

När det står mugghållare fram menar de förmodligen den mugghållare som fälls in brevid stereon och då är det inte telefon i bilen.
av Noodles
Jag tycker mig sett att det står mugghållare i många annonser då de menar hållaren i mittkonsolen (bredvid handbromsen).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]