Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, jag köpte en f d taxi för några år sedan, den hade gått 24 000 på 3 år. Bilen gick alldeles utmärkt. Inga beymmer med reparationer. Köp bilen om den är servad, och inte ägd av ett storbolag med 450 olika chaufförer.

På jobbet åker ja en v70 D5 -08 med automatlåda. Helt underbar bil. Vridmoment och kraft räcker till. Motor och låda harmoniserar perfekt. En verkligt lyckad kombination.

Skulle köpa en själv om jag inte redan hade en bra bil. :wink:
hej
kanske kan bidra med mina erfarenheter.har en d5a 03 som nu visar knappt 48000 mil
har ägt den 1 år har gått landsort bra servad med oljebyten mm renoverat dieselvärmare, bränslefördelare + cirkulationspump, startmotordrev, plugg i oljegalleri bakom drivplatta (det kostsammaste) troligtv börjar automatlådan ha gjort sitt märkte i sommras med husvagn att lockupen slirade vid ett par tillfällen. ny olja sköljning uppgraderimg av mjukvara. tycker att enda skillnaden är att lådan kopplar ifrån vid ca 1500-1800 varv vid motorbroms tycker jag är lite tidigt. för övrigt nytt förarsäte lite oljud från krängningshämmare dim är lite konstig helljuskotrllampan lever sitt eget liv ibland? har läst om dom som lyckats laga kallödningar i centralinstrlinstrumentet.
ISAK
Senast redigerad av 1 isak, redigerad totalt 0 gånger.
isak skrev:hej
kanske kan bidra med mina erf-har en d5a 03 som nu visar knappt 48000 mil
har ägt den 1 år har gått landsort bra serv med oljeb-mm renov- dieselv br-förd + cirkp- startm-drev plugg i oljegalleri bakom drivplatta (det kostsammaste) troligtv börjar aut-ha gjort sitt märkte i sommras med husvagn att lockupen slir- vid ett par tillfällen. ny olja sköljn-uppgr tycker att enda skillnaden är att lådan kopplar ifrån vid ca 1500-1800 varv vid motorbr-tycker jag är lite tidigt. f övr nytt förarsäte lite oljud fr kr-hämmare dim är lite konstig helljuskotrllampan lever sitt eget liv ibland? har läst om dom som lyckats laga kallödn- i centralinstrl-
ISAK
bara jag som anser att det är lite väl svårtläst med alla rumphuggna ord? :roll:
Håller med dig FreddeB.

Det är bra för oss andra om man håller sig till begripligt språk, och inte "hemvävda" förkortningar.

Synd att det inte ligger ett rättstavningsprogram som hjälper till i samband med att man gör inlägg.
En del skulle ha nytta av det. :wink:
FreddeB skrev:
isak skrev:hej
kanske kan bidra med mina erf-har en d5a 03 som nu visar knappt 48000 mil
har ägt den 1 år har gått landsort bra serv med oljeb-mm renov- dieselv br-förd + cirkp- startm-drev plugg i oljegalleri bakom drivplatta (det kostsammaste) troligtv börjar aut-ha gjort sitt märkte i sommras med husvagn att lockupen slir- vid ett par tillfällen. ny olja sköljn-uppgr tycker att enda skillnaden är att lådan kopplar ifrån vid ca 1500-1800 varv vid motorbr-tycker jag är lite tidigt. f övr nytt förarsäte lite oljud fr kr-hämmare dim är lite konstig helljuskotrllampan lever sitt eget liv ibland? har läst om dom som lyckats laga kallödn- i centralinstrl-
ISAK
bara jag som anser att det är lite väl svårtläst med alla rumphuggna ord? :roll:
Haha... A jag hade problem o tyda detta inlägg oxå... ??:-/
camaro69 skrev:Håller med dig FreddeB.

Det är bra för oss andra om man håller sig till begripligt språk, och inte "hemvävda" förkortningar.

Synd att det inte ligger ett rättstavningsprogram som hjälper till i samband med att man gör inlägg.
En del skulle ha nytta av det. :wink:

Kör man Firefox så kan man ha rättstavning igång när man skriver inlägg automatiskt, på de flesta språk oxå.

Men det va inte det vi skulle prata om :wink: :wink:
Hej,jag är på väg att köpa en gammal taxi. Bilen är en V70 D5 -06.
Bilen har gått 40000 mil. Alla dokumentation finns och jag köper den direkt av taxi åkaren.
Jag har tittat runt på flera olika och dom flesta bilarna har varit ganska slitna, men den här bilen var faktiskt välvårdad och fin.

Vad tycker ni är ett ok pris för en sån här bil?
Sen undrar jag om nån kan ge lite tips på hur man kollar upp bilen på bästa sätt.
Kan man kontakta volvo och på så vis kontrollera miltal och service?

Testa att dra ut kabeln från bilen och koppl[…]

Hej, Spärrmekanismen på mitt väns[…]

Jag förstår, fullt rimligt fråga […]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]