Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Jag påpekade detta eftersom mina framdäck var slut. Förvarar dessa på däckshotell hos Volvo å däckssnubben frågade om de skulle byta till nya framdäck innan de jag kommer i vår för att byta till sommardäck.
Jag tackade vänligt nej eftersom de är minst 2 ggr dyrare än exempelvis däckonline.se.
Jag frågade hur de kunde vara så dyra.
Han sa då att internetdäcken är oftast från den amerikanska marknaden ( vet inte vad han menade med det, om de är sämre i USA?) sen att man betalar lite för servicen såklart.

Visst hade Volvo varit säg 150-200 kr dyrare/däck då hade jag kanske övervägt det men här handlar det om minst 1000kr/däck. Helt oacceptabelt.
av Cikada
Betalade 10750:- för: 235-65-17 Nokian Hakka SUV med Volvo XC60 orginalfälgar, "Sargas", med frakt. Fälgarna är begagnade men ser helt nya ut (de är max en säsong gamla, då fälgar med det ET-måttet, 55 mm, endast funnits på XC70II). Fick dem levererade till min åf som monterar dem när bilen kommer (v50). Enl. uppgift från däcksfirman, Högsäters däck, säljer de vinterhjul till Volvos egna åf som lägger dem på sina XC60 demobilar, då de tycker att Volvos egna priser är för höga!
av Lövet
poseidon skrev:Jag påpekade detta eftersom mina framdäck var slut. Förvarar dessa på däckshotell hos Volvo å däckssnubben frågade om de skulle byta till nya framdäck innan de jag kommer i vår för att byta till sommardäck.
Jag tackade vänligt nej eftersom de är minst 2 ggr dyrare än exempelvis däckonline.se.
Jag frågade hur de kunde vara så dyra.
Han sa då att internetdäcken är oftast från den amerikanska marknaden ( vet inte vad han menade med det, om de är sämre i USA?) sen att man betalar lite för servicen såklart.

Visst hade Volvo varit säg 150-200 kr dyrare/däck då hade jag kanske övervägt det men här handlar det om minst 1000kr/däck. Helt oacceptabelt.
Det där är totalt struntprat från hans sida. Det handlar enbart om att han vill tjäna pengar. Inte enbart för att han är "girig" utan för att han sannolikt har så mycket lägre volymer och högre kostnader att han måste det. Däcken på Däckonline är precis samma som hos din lokala däcksgubbe (fast billigare).
av dibb
det ni snackar om är komplett däck va? för t ex nokia hakka 5 hos andra ställen jag har sett kostar ca 1100 kr st till min s60 å hos volvo handlaren kostar dom 1320 st men då ingår montering :S så jag förstår inte det dyra? det skiljer sig inte så mkt?
Användarvisningsbild
av poseidon
Nä, Volvo skall ha mer än 1000 kr mer för gummit till Continental Sport Contact 2 17" 205/50 än dackonline.se PER STYCK!!!
av mojja
poseidon skrev:Nä, Volvo skall ha mer än 1000 kr mer för gummit till Continental Sport Contact 2 17" 205/50 än dackonline.se PER STYCK!!!

Kan bara intyga att detta tyvärr är sant. Skulle precis som poseidon byta två framdäck för dom var slut och volvo ville då ha 1300kr mer per däck än däckonline Detta var öxå conti sport 2 205/55/17 . Ställde samma fråga men fick inget svar.

M.v.h mojja
av Lövet
De har gjort 1 beställning och reagerade bland annat på att de inte betalade "miljöavgift" eller vad det nu var. Jag tror också att det däck de beställde var slut och det fick ett annat istället. 1 beställning är dock väldigt lite att dra några slutsatser av.

Här finns lite fler erfarenheter:
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=163053
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=153627

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]