Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har ett märkligt problem med min 245a 78a. När jag köpte den så la jag märkte till att ratten vibrerade lite och tänkte att det var obalans.

Men det var det inte. det har blivit värre och värre och man hörde klonkningar och knack. Så jag bytte båda kullederna samt en glapp styrled och drog åt fjäderbenet för det satt tyldigen löst. jag bytte också en bärarm som var glapp. Men ratten skakar fortfarande som fan! kan inte förstå vad det är som är fel. Det går väldigt fint och jämt att svänga åt vänster men så fort man kör rakt fram så skakar den åt höger och vänster. Det är ännu värre när man svänger höger för då klonkar det och går väääldigt tungt. Nån vet nåt ? :)
hej jag tror att det e styrväxeln som e glapp..lätt att kolla..hissa upp bilen fram.ha en kompis som håller i det andra hjulet dra o vicka i det andra glappar det okontrolerat som det vill bara byta styrväxel... :)
har kollat hjullagret och det är bra , när jag bytte bärarm så bytte jag även alla bussningar med. Var ut igår och kollade igenom allt noga och det verkar vara som att det är laget i fjäderbenet som är helt slut för om man ruskar på hjulet när bilen står på marken så klonkar det som satan och rör sig där uppe. Så jag provar att byta hela fjäderbenet.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]