Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pam
Hej!

Någon annan än jag som har problem med domkraften till S60? När jag skulle byta däck fram så lyftes bakdäcken upp... (ja jag hade använt främre lyftpunkten). Är det meningen att man skall lämna in bilen på däckbyte?

mvh
/Anders
av S.t.r.a.n.D
Är inte lyftpunkten i mitten. D.v.s att den ska lyfta båda däcken samtidigt???
Så är det både på min 92as 850 och på farsans V70N -01a..

Så pumpa på lite till så ska du se att även framdäcket lyfter.... :D
Senast redigerad av 1 S.t.r.a.n.D, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av hozz
Är det meningen att man skall lämna in bilen på däckbyte?
Nej ska inte behövas .
Jag har aldrig lämnat in bilen för hjulbyte. Har alltid använt mig av domkraften som kommer med bilen.
Är det rätt domkraft till din bil? Jag menar om den lyfter tillräckligt högt?
Har för mig om att den lyfter bak något före sedan fram. Om domkraften inte når sitt max dvs. lyfter tillräckligt högt så blir det kanske som du beskriver det.
Prova att lägga någon tjockare planka under domkraften och lyft igen.
Användarvisningsbild
av ufriman
Det finns två fästpunkter för domkraften använd det som är längst fram så kan du byta båda hjulen i högsta läget på plant unnderlag.
Användarvisningsbild
av Loner
VolvoForLife skrev:Är inte lyftpunkten i mitten. D.v.s att den ska lyfta båda däcken samtidigt???
Så är det både på min 92as 850 och på farsans V70N -01a..
Nä det finns två lyftpunkter, fast på V70N sitter dom väldigt nära varandra (sägs det), jag använder alltid en verkstadsdomkraft så jag vet inte exakt vart dom sitter: står annars i instruktionsboken :roll:

På 850'n fast det iaf två rätt långt ifrån varandra, men där är ju domkraften ett skämt...

/L
av EvilEd
Samma sak här, jag använde den främre lyftpunkten på min V70N
men den lyfte båda fram och bak...
ganska bra iofs, slipper göra det 2 ggr hehe :wink:
av Teemu
lyftpunkterna ligger ganska nära b-stolpen. Främre lite framför och bakre lite bakom. Båda alltså relativt nära bilens mitt. Vilket gör att man gärna får upp båda däcken på den aktuella sidan pga karossens vridstyvhet. Fullt normalt att bägge hjulen åker upp...
Fel centerhögtalare?

Annars kan man köpa lösa HK emblem h&aum[…]

Bilen såld så då stänger vi

Tjena tjena! Nu är det något jäv[…]