Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Enligt min advokat så är målsägande "mycket arg" över den friande dommen så han tror att det finns en risk att åklagaren överklagar bara för att vara henne till lags.

Dock så har tingsrätten lagt in brasklappen att det krävs prövningstillstånd för att få komma upp i hovrätten och det tror han inte att dom får.

Men, det känns väldigt osäkert oavsett :(

mvh
Anders
av Gemini__
Läste igenom tråden precis, skönt att det gick bra med din sambo. Hoppas det löser sig så smidigt som möjligt i fortsättningen.

Tänkte på en annan detalj. Du skrev i ditt första inlägg att bilen var extrautrustad med SIPS. Vilket inte stämmer. SIPS är något som är integrerat med grundkonstruktionen och fanns givetvis med som standardutrustning från start, tllsammans med sidokrockkudar.

Ha´re gött.

Mvh:
Thomas
Användarvisningsbild
av Brainy
Tjena Gemini, tack jo att hon klarade livhanken är helt klart viktigast!

Att sips inte var extrautrustning har jag redan fått äta upp, trodde det var här i tråden :oops:
Det konstiga är att jag är så otroligt säker på att jag inte hade det i V40in (-99). På S40in så satt det instansat i plasten på sidan av stolarna, det kan jag inte alls erinra mig i V40in.
Oavsett vilket så fick jag en ersättning som jag är nöjd med ifrån försäkringsbolaget.

mvh
Anders
av Gemini__
Brainded skrev:Tjena Gemini, tack jo att hon klarade livhanken är helt klart viktigast!

Att sips inte var extrautrustning har jag redan fått äta upp, trodde det var här i tråden :oops:
Det konstiga är att jag är så otroligt säker på att jag inte hade det i V40in (-99). På S40in så satt det instansat i plasten på sidan av stolarna, det kan jag inte alls erinra mig i V40in.
Oavsett vilket så fick jag en ersättning som jag är nöjd med ifrån försäkringsbolaget.

mvh
Anders
Haha, ja du ser. Missade att du redan blivit tillrättavisad. :)

Om man kikar i de broschyrer som finns på nätet ser man snabbt vad för utrustning som ingick:
http://volvobil.se/fileadmin/begagnatbr ... _SoV40.pdf

Bra att du blev nöjd med ersättningen.

Mvh:
Thomas
Användarvisningsbild
av Brainy
Volvia kommer aldrig att få försäkra en bil i min ägo igen.
I beslutet av min överklagan så har de inte tagit upp någon information förutom den som togs på skadeplatsen. Inget av det vi har tagit upp i vår överklagan och ingenting av tingsrättens dom har man tagit i beaktande.

De visar även i motiveringen att de inte har någon som helst koll på hur olyckan gick till.

Tråd låst, Anders förbannad
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg