NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av phaest
Hej.
Häromdagen upptäckte jag att det brummar ganska ordentligt från höger högtalare då jag slår på AUX-ingången på stereon utan att ha någon enhet inkopplad på den. Om jag kopplar in en mp3-spelare så försvinner det. Det hörs alltså enbart när ingen spelare är inkopplad och påverkar därför inte ljudet när jag lyssnar på musik men det låter riktigt illa om jag har AUX igång då ingen spelare är inkopplad. Är det någon annan som har upplevt det eller är det fel på min stereo?
Det rör sig om High Performance på en V50 MY09.
av phaest
Ok.
Men det brummar även då jag inte har någon sladd alls i AUX-ingången. Att det brummar om man har en sladd ansluten men ingen spelare det tycker jag inte är så konstigt men att det brummar då ingen sladd sitter i AUX-ingången känns lite skumt. Är det så även för er andra med denna stereo?
Användarvisningsbild
av Kostas
phaest skrev:Ok.
Men det brummar även då jag inte har någon sladd alls i AUX-ingången. Att det brummar om man har en sladd ansluten men ingen spelare det tycker jag inte är så konstigt men att det brummar då ingen sladd sitter i AUX-ingången känns lite skumt. Är det så även för er andra med denna stereo?
Vad har det för betydelse egentligen??
Du åker väl ändå inte omkring med spelaren i aux-läge om du inte ens har något inkopplat där??
Eller jag vet inte....det kanske är helt normalt....jag kanske tänker fel.
av phaest
Nä det är riktigt att det inte har så stor betydelse då jag inte åker omkring med AUX-ingången aktiverad utan att ha någon kabel inkopplad. Man får dock inget vidare intryck av kvalitet då AUX-ingången aktiveras och ett startkt syrrande/brummand hörs från höger sidas högtalare tills en spelare kopplas in.

Frågan var ju dock inte ställd för att få höra andras åsikt om huruvida detta spelar någon roll eller inte utan om det är så här det ska vara. Jag är ju intresserad av att veta om det är ett fel eller om detta är en "feature" som samtliga High Performance stereo erbjuder.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Jag tycker iofs. att AUX-ingången är allmänt "brummig" vare sig man har en spelare i eller inte. Har dock inte testat så många olika spelare men iaf.

Fattar inte varför man inte bara kunde monterat en USB-kontakt när dom ändå höll på...men det får bli ett annat forum.

Är det någon som över huvudtaget fått vettigt ljud ur AUX-ingången? Vilken vad för mp3-spelare använder ni i så fall?
Jag antar att man aldrig kommer upp i samma kvallité som en mp3-CD med bitrate kring 190-320kb/s... men ändå.

Det kommer alltid finnas anekdoter, gäller ju[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]