Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frosenlind
Hej.

Hoppas någon kan hjälpa mig.
Det började med att när jag körde så helt plötsligt slutade blinkersen att fungera. testade runt lite och märkte efter att man satte igång varningsblinkersen och stängde av den igen så fungerade blinkersen.
gjorde samma sam här om dagen men då kunde jag inte stänga av varningsblinkersen. efter ett tag med att testa dra ut säkringar osv så kunde man få slut på blinkandet. men blinkersen ville inte fungera ändå. Har bytat blinkersrelä men inte fungerade det. Jordningsfel?? men har inte både blinkers och varningsblinkers samma jordningspunkt? för när inte blinkersen fungerade så fungerade varningsblinkersen.? hmm
av Frosenlind
jo, det är väl inte omöjligt men helljuset fungerar. men det är sant den går bakåt till helljuset och upp och ner till blinkersen ju. sant har ej tänkt på det. något tips på hur man felsöker det?
av exon
Jo, kolla spaken eller strömbrytaren för varningsblinkersen, jag tror mest på den sistnämda. Inte helt lätt att felsöka, enklare att prova byta. Finns säkert på skroten.
av mha0221
Jag har precis samma fel och har hört fler som har det. Volvosjuka? Skriv gärna om du kommer på en lösning. Jag tror också mest på att det är nått fel i knappen för varningsblinkersen. Det räcker att röra lite på den så fungerar mina blinkers.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]