Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Whisky
Snyggt och prydligt! :-)-)
Det enda jag skulle kunna anmärka på när man har buren i färdriktningen är att hunden åker in i grinden vid en hård inbromsning. Se till att grinden låser ordentligt och låt gärna burfilten gå upp en bit på gallret som skydd.
Men du har också fått till en praktisk lösning eftersom man kan lasta baksätet från båda sidorna!
Användarvisningsbild
av ufriman
Glömde en sak när ni har en hund i en bil och lämnar hunden för ett litet ärende och låser bilen som har larm, glöm inte att trycka bort rörelse larmet för kupén. det glömde jag härom dan. Då fick jag hjärtat i halsgroppen när jag upptäckte att min bil stod och tjöt på parkeringen utanför apoteket. Fan tänkte jag kan man aldrig få ha bilen ifred, men det var den lilla valpen som hadde rört sig i buren..
//så kan det gå när man inte tänker...
av haxpet
Personligen så skulle jag aldrig ta en hund i bilen.

Har inget emot hundar, men man ska ha en V70 om man ska ha hund. Jag tror det blir bäst för alla om hunden kan sitta längst bak. Där stör den minst och har det bäst.

Men om man måste ha hund i en "vanlig" bil dvs icke farmare (stationsvagn, combi, finns många namn) så skulle jag nog rekommendera dom där hundtälten.

Ha de bra.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]