Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buick40
Hej idag så började vänster backspegel vibrera i 110 , de har bytt den en gång innan ,var på verkstaden av de 3 fel jag hadde så blev ett lagat ,,?? tank locket som ramlade av när man uppnade de, o det blev lack skador på de de limmade fast locket men inte lagade de lackskadorna???
Användarvisningsbild
av halmstaden
Plasten var alltså rätt färg innan? Förstår inte hur den skulle blivit mörkare.

Angående kvaliteten finns bara ett ord: (harklande) Ford
Användarvisningsbild
av Guligan
Buick40 skrev:Igår när jag tvättade bilen så märkte jag att den har ändrat färg det som är målad plast har blivigt mörkare medan plåten har original titangråmetallic. Vad :evil: :evil: Vad är det för bilar bygger nu förr vet jag iallafall att det var kvalitet men jag har aldrig haft så mycket problem med en bil som denna då jag köpt ny bil varje år sedan 1993.... Kolla på denna bilen som jag har http://www.garaget.org/?car=120014 denna bilen har då inte krånglat för mig en enda gång!
Bilen är förstås inte till salu? (jag menar inte V70:n...)
Användarvisningsbild
av henka35
Buick40 skrev:Nu är bilen lagad men på vägen hem så dog den igen ? Har någon annan färg cod 455 titangrå någon färg skillnad på bilen mellan plast o plåt? titta någon o se efter maila mej så ska jag skicka bilder på min bil så ska ni få se på skilnad,, skrämmande ?? [email protected] skicka så skickar jag bilder på bilen så får ni se hur den ser ut,,
De som jag kan tänka mig är variationer i lackeringen. Eftersom plast och plåt lackas ju inte samtidigt. Karossen lackas separat och sedan hänger man på plastdetaljerna vid montering. De kan ju kanske påverka skillnaderna. Jag har sett på min att kofångaren fram tenderar till att vara något mörkare än skärmarna. Men det är mycket svårt att säga om det är ljuset och karossens utformning som gör skillnaderna. Men om du har markanta skillnader så låt din volvohandlare titta på det. Kanske måste lackas om i så fall. Fick min kofångare bak omlackad förra veckan efter en parkeringsskada, men det blev då mycket bra. Ser ingen skillnad mot plåt och baklucka. Jag har Oystergrå vilket verkar vara en tacksam färg vid omlackering.

/Henrik
av AndS
Samma här, har lackat om en framskärm efter att någon backat på den och har en med Pärlemor (Seashell) och omlackningen blev mycket bra. Men med denna mörka årstid och skitiga bilar så vi får se hur det ser ut i fullt solljus och nytvättad.
Ser inga nyansskillnader mellan plåt/plast rent generellt.
Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]