Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan hej.
Nur är man tillbaka med fåniga frågor =)
Jag har haft en hel del problem med min V40 som jag köpte av en släkting (sista gången jag gör det)
och nu har jag jobbat med den så gott jag kunnat.
Nu ska jag fylla på växellådsolja men hittar inte pluggen man ska fylla på genom, fick en spräng skiss av bilia men när jag kollade på den och på bilen fick jag fnatt.
Så om någon kan vara så jätte snäll och kanske lägga in en bild på vart det ska vara så skulle jag bli evigt tacksam.
Sen tänkte jag fråga om någon kanske hade tips om en bra bilverkstad runt botkyrka södertälje som gör det dom tar betalt för, lämnade in min bil för att byta klossar och skivor och nu efter 3 månader är klossarna slut och skivorna ser riktigt risiga ut, rostiga och sen tuggar det och låter som hela rumpan på bilen skrapar i när man bromsar.

Mvh Ampe
Nu beror det på vilken låda du har. Renaultlådan har backen till vänster om ettan, och då sitter nivåpluggen fram på lådan, svår att missa.
Volvos egen lådan har backen till höger om fyran, och pluggen kommer du åt genom hjulhuset.
problemet med bromsarna är nog bromsoken som inte fungerar som dom ska längre.. hade samma fel på min v40 -99-... ena bak hade kärvat fast.. bytte oken samt renoverade glidkolvarna och nu fungerar bromsarna kanon.. inte "dyrt" alls om man köper oken på biltema.. micro har reparationssats till glidkolvarna..
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]