- sön 23 nov 2008, 22:42
#236434
Ska byta yttre damasken på drivaxeln häger fram men kom inte långt alls.
Lyckades dra sönder en ½" lednyckel (av hyfsad kvalitet 300kr
).
Sitter muttern sanslöst hårt? Är det att den är hårt åtdragen eller
att gängorna är speciella och skapar motståndet? Vad jag förstått
så är det en självlåsande mutter som kan återanvändas.
Ska det gå att få loss muttern med en ½" lednyckel (med förlängning såklart)?
Eller krävs det kanske 3/4"? Är det nån vits att värma muttern eller blir det
bara värre då? Med tanke på att muttern då även kommer att utvidga sig i
längsled tänker jag ?:-/.
Samt, är det något annat man bör passa på att byta när man ändå har
nere allt som krävs för att byta damaskern?
Några bra tips?
Lyckades dra sönder en ½" lednyckel (av hyfsad kvalitet 300kr

Sitter muttern sanslöst hårt? Är det att den är hårt åtdragen eller
att gängorna är speciella och skapar motståndet? Vad jag förstått
så är det en självlåsande mutter som kan återanvändas.
Ska det gå att få loss muttern med en ½" lednyckel (med förlängning såklart)?
Eller krävs det kanske 3/4"? Är det nån vits att värma muttern eller blir det
bara värre då? Med tanke på att muttern då även kommer att utvidga sig i
längsled tänker jag ?:-/.
Samt, är det något annat man bör passa på att byta när man ändå har
nere allt som krävs för att byta damaskern?
Några bra tips?
Senast redigerad av 3 Okalettos, redigerad totalt 0 gång.
V50 1.8F MY08 Summum