Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Ja, som topicen säger, finns det någon som helst skillnad mellan en V70 från 2005 och en från 2006?

Nya program? Bättre bussningar? Kraftigare fästen till motorn?

Nån med insyn som vet?
av Jan-A
Räcker det inte med att gissa?
Diskussionerna brukar bli betydligt mustigare om man diskuterar detaljer man bara gissar.... :lol:
Användarvisningsbild
av Jensen
Det ska inte vara några skillnader alls mellen 05-06, endast några nya färger som tillkom.
av NCR
Jensen skrev:Det ska inte vara några skillnader alls mellen 05-06, endast några nya färger som tillkom.
Ok. Anledningen till att jag var lite nyfiken var det att nån här på forumet (tror jag det var) sa att mellan 04 och 05 hade man flyttat upp motorn några mm för att bli av med ett resonansljud. Dvs små små förändringar i produktionen, och sånt tycker jag är kul att veta om.
Användarvisningsbild
av CarMan
NCR skrev:
Jensen skrev:Det ska inte vara några skillnader alls mellen 05-06, endast några nya färger som tillkom.
Ok. Anledningen till att jag var lite nyfiken var det att nån här på forumet (tror jag det var) sa att mellan 04 och 05 hade man flyttat upp motorn några mm för att bli av med ett resonansljud. Dvs små små förändringar i produktionen, och sånt tycker jag är kul att veta om.
sånna små förendringar kommer inte ut ens till återförsäljarna.

det sker regalbundet små förendingar, specielt i el biten, det är derför man ibland måste veta bilens strukturvecka.

& i efterhand kan man får reda på visa förendringar, om det är så att nåt var fel eller om man ska modifiera nått så på biler inom viss schassi nr.

06:or finns med en 6 växlad automat
av tyvven
Gissar mig fram nu :)

Skulle hjälpa en granne och starta sin bil med hjälp av startkablar. öpnnade min motorhuv (volvo v70-06) och hittade inte batteriet. Sitter bak i skuffen. Sitter den i fram i 05?
av NCR
tyvven skrev:Gissar mig fram nu :)

Skulle hjälpa en granne och starta sin bil med hjälp av startkablar. öpnnade min motorhuv (volvo v70-06) och hittade inte batteriet. Sitter bak i skuffen. Sitter den i fram i 05?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4917
av Teemu

Satt bak även i -01:ans V70
av NCR
Jag hittade av en händelse denna test (eller snarare genomgång) av den senaste faceliften:

http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xml
Användarvisningsbild
av Loner

Sitter bak i alla V70N och V70XC.

/L
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]