- sön 23 nov 2008, 22:07
Har problem med att min kylarslang blir hård när motorn är varm.
Har fyllt på ca 1L glykol för ca en månad för att behållaren är tom. Det finns tryck när jag uppnar kylarlocket och bilen ryker inte vitt och oljan ser bra ut.
Det försvinner glykol men vart vet jag inte, men där är inte i stora mängde som försvinner.
Har testat med ett annat kylarlock, Bytt termostat men det vara samma problem med det.
Har kollar runt vattenpumpen men där var det inget vatten runt.
Gjorde ett kompprov för ca 2 veckor sen. Man jag hade ju stifterna i.
Kompprovet ligger på.
1cyl 11bar
2cyl 11,5bar
3cyl 11,2bar
4cyl 11.4bar.
När bilen är kall så ligger kylarvätskan ca 1cm ovanför minimumsträcket.
Och när bilen är varm så har nivån stigit lite under maximumstrecket.
Filmade i behållaren när bilen var riktigt varm och med gas. Då såg man att det cirkulerade glykol, precis innan kylfläkten satte igång så ranna glykol över och sen sjönk det tillbaka

Bilen är 940Ltt med M90
Tacksam för hjälp.
Har fyllt på ca 1L glykol för ca en månad för att behållaren är tom. Det finns tryck när jag uppnar kylarlocket och bilen ryker inte vitt och oljan ser bra ut.
Det försvinner glykol men vart vet jag inte, men där är inte i stora mängde som försvinner.
Har testat med ett annat kylarlock, Bytt termostat men det vara samma problem med det.
Har kollar runt vattenpumpen men där var det inget vatten runt.
Gjorde ett kompprov för ca 2 veckor sen. Man jag hade ju stifterna i.
Kompprovet ligger på.
1cyl 11bar
2cyl 11,5bar
3cyl 11,2bar
4cyl 11.4bar.
När bilen är kall så ligger kylarvätskan ca 1cm ovanför minimumsträcket.
Och när bilen är varm så har nivån stigit lite under maximumstrecket.
Filmade i behållaren när bilen var riktigt varm och med gas. Då såg man att det cirkulerade glykol, precis innan kylfläkten satte igång så ranna glykol över och sen sjönk det tillbaka

Bilen är 940Ltt med M90
Tacksam för hjälp.
Senast redigerad av 1 fidde77, redigerad totalt 0 gånger.

- By UnleashFusion