NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Haha, som sgat bilen är redan beställd och jag har gått o suktat länge på en V50 r-design nu.
Efter lite övervägande har jag kommit fram till att jag låter min beställning vara som den är. Jag har väldigt bra kontakt med min säljare så jag fick ett gott råd även om det inte gagnade honom.

Hur är det med andrahandsvärdet på Dieslarna?
av Arese
FiddeUBC skrev:Tur att man inte köpte etanolbil i hopp om 10 000kr från staten nu när de har dragit in det.
Nog för att etanolbilar är populära men inte fasen är det 10 månaders leveranstid!!??

Missade att du redan beställt, my bad. Hoppas att du blir nöjd

Mvh
Arese
av perhall
FiddeUBC skrev:Tur att man inte köpte etanolbil i hopp om 10 000kr från staten nu när de har dragit in det.
De har inte dragit inte det men förkortat perioden, så fram till sommaren 2009 gäller det!
av perhall
XC90_Executive skrev:
jumu01 skrev:Vad kommer hela kalaset att gå på för dig FibbeUBC kanske dags att börja titta på en BMW diesel med både låg bränsleförbrukning och bra prestanda???
320d börjar på 315000kr.....

Då ingår i princip ingenting alls. Inte samma drag heller. En 320d med M-paket och motsvarande utrustning skulle lätt kosta en 'hundring' mer än V50in.
Då får man ha en bra konstig utrustningsspec!

Jag skulle snarare säga att BMW:n är 30-40 tkr dyrare, vilket man delvis kan köra in...
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
japp, Jag har bestämt mig för att inte ändra nåt i min spec. Nu hoppas jag mitt preliminära leveransdatum flyttas från vecka 52 så man inte får bilen i julklapp. :P
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Sådär, passar på att lyfta upp min tråd igen så vi får det lite mer sammanhängande.
Jag har ändrat min beställning och valde till Teknikpaket alternativ 2 + bluetooth handsfree.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=34813

Nu den 20 November gick min bil in som definitivt planerad. Det tog "bara" 13veckor för den att göra detta.
Hoppas bara inte något annat skiter sig i produktionen nu bara. :|
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jamen det är helt uteslutet. Sänkt sportchassi är ett måste. Man lägger inte 25 000kr o sen snålar 1450kr på ett sportchassi.
För den delen så syns det på bilen om man har det eller inte.

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&[…]

om du lägger en destination, "pratar&quo[…]

Det där är väl en ID3?

Besiktade idag på Besikta i Helsingborg. Fic[…]