Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjoba

Nu är de så att min turbotraktor har fått för sig att hon inte va tillräcklig blöt av snö slask å så.
Hon är blöt på baksidan av hjärtat mot torpedväggen.... nå standardställen där å pissa olja... börjar bli j****t sne nu. trodde de va nån av packboxarna bakom kamremskåpan. så de e bytta men endå blöder hon. vevhusvent check... har sug i oljelocket....

För att göra de tydligt va min turbotraktor e för nå så e de en V40 T4 -98 fas 1.
å va de e för modellbetäckning på hjärtat de har ja inge susning om... så de kan ni lära mej om ni vill....:P
Har samma problem med min V40 T4 -98 fas 1!,det trycks ut olja vid oljereturrör vid turbon, och mellan topplocks halvorna! har bytt rörtätning men ingen skillnad! skall ta isär locket när jag har tid, och limma det!...fattar INTE vad det beror på! Jag har oxå putsat vevhusvent. och kollat att kompen på cylindrarna är ok! Möjligen brister i konstruktionen på fas1orna? ??:-/

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]