Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av darki3
Jag har fått ett litet problem med passagerar sidans framstol! Bilen i sig är en 98:ans c70
Stolen skall ju själv åka framåt när man viker upp spaken på sidan men eftersom att stolen inte går att vika trots att man drar upp spaken så fungerar inte det heller. Spaken verkar alltså fungera men själva spärren som skall lossna när man drar i spaken verkar ha fastnat eller något.
Finns det någon säkring,motor eller liknande för detta?
Det är nog helt mekaniskt med en vajer ner till spärren. Gått av? Tror den går att byta utan att ta loss klädseln isf, dra i den nya med hjälp av den gamla.
Det är vajern som gått av. Bara att byta komplett. Kostar en hundring på Volvo. Det var det roliga. Det tråkiga är att det är ett litet helsike att byta den. Du måste öppna ryggstödsklädseln och sedan ta bort den gamla vajern med höljen, är i själva verket en dubbel vajer. När du köpt den nya förstår du hur det ser ut. När jag köpte min på Volvo i Kristianstad var dom hjälpsamma och printade ut sprängskisser och anvisningar till mig. Så det tog bara ett par timmar att byta, behövde inte ta ut sätet men fick sitta i baksätet och hålla på och meka utan att se nåt. Var försiktig där inne så du inte sabbar mikroswitchen, det lyckades jag med, där gick en hundring och en timme till. Lycka till!!
Ja det började med att den tog dåligt, fick ibland dra upp spaken en 3-5ggr innan den tog. Men skall iallafall börja riva lite av inredningen då jag ska byta lite stereosaker, får göra allt i en veva :) Tackar!
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]