Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lelle
Hej, skulle ta bilen till jobbet i fredags då jag märkte att handbromsen fastnat(höger bak) Spaken e helt slapp. Hade dagarna innan justerat handbomsen inför sbp. Gubben där drog i handbomsen utav bara f-n för att fösäkra sig om att den tog. Bilen blev godkänd. Men som sagt i fredags fastnade den.

Har aldrig haft problem med handbromsen förut, förutom att den tagit dåligt.

Kan nåt ha hänt när jag justerade eller när gubben tokdrog i spaken? funderar även om den frusit, de var duktigt kallt i fredags...

Är det bökigt att ta isär allt? Kan det vara ngn speciell del som kan haka upp sig?

Lelle
av *pettson*
Lelle skrev:Hej, skulle ta bilen till jobbet i fredags då jag märkte att handbromsen fastnat(höger bak) Spaken e helt slapp. Hade dagarna innan justerat handbomsen inför sbp. Gubben där drog i handbomsen utav bara f-n för att fösäkra sig om att den tog. Bilen blev godkänd. Men som sagt i fredags fastnade den.

Har aldrig haft problem med handbromsen förut, förutom att den tagit dåligt.

Kan nåt ha hänt när jag justerade eller när gubben tokdrog i spaken? funderar även om den frusit, de var duktigt kallt i fredags...

Är det bökigt att ta isär allt? Kan det vara ngn speciell del som kan haka upp sig?

Lelle
kan tänkas att du har en skadad handbromsvire som nu frusit ihop..Vanligast är att det fryser ihop ute på länkarmen då det skadas oftast där.(höljet skadas).
Så av med hjulet och kika efter skadan. Värm sen lite på den så tar du dej till ett garage för wire byte.
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]