NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christian_m
Läste på volvospy's forum att det enligt VADIS är ett måste att ta av stötfångaren för att kunna byta grill, känns inte som något jag vill pyssla med själv så det får väl bli att kolla upp vad det kan kosta att få det fixat av verkstan...
av Christian_m
Här kastas man mellan hopp och förtvivlan :lol:

Efter att ha sett de här bilderna så inser man ju att det är möjligt att fixa det relativt lätt ändå, även om jag har svårt att förstå vitsen med de 2 sista bilderna.

Länk
Användarvisningsbild
av wendtan
De låter smått otroligt att man skulle behöva plocka av frontspoilern för att plocka av grillen.

De sitter vad jag kan se med snäppfästen inneifrån. De borde vara inte vara några större problem att plocka av den.
De är nu man vill kolla i volvos online ETK :wink:
av Christian_m
wendtan skrev:De låter smått otroligt att man skulle behöva plocka av frontspoilern för att plocka av grillen.

De sitter vad jag kan se med snäppfästen inneifrån. De borde vara inte vara några större problem att plocka av den.
De är nu man vill kolla i volvos online ETK :wink:
Fyra fästen ser det ut att vara och som du säger så bör det inte va alltför svårt att få loss grillen. Att montera den nya sen lär va ännu lättare. Blir till att köpa en S40-grill i julklapp till sig själv och bilen :wink:
av Christian_m
Så ja, då var den äntligen på plats.

Bild

Vet att Wendtan fått på en på sin V50 också så vi får väl se hur den gör sig på en blå V50 också :wink:
Användarvisningsbild
av wendtan
Ser riktigt bra ut! Grattis Christian

Jodå :D tänkte lägga vårputsen under påskledigheten i helgen, sen kommer bilder. Har beställt Zaino produkter för att göra bilen vårfin, kommer utvärdering av dessa med.
Användarvisningsbild
av V50AWD
Klart man ska rutgrill pojkar! :D

Bild
Användarvisningsbild
av wendtan
här kommer mitt tillskott i debatten :D
Bild
av Steff 99
Som det nu ser ut finns det bara ett alternativ.......rutgrill...... 8)
Volvo...varför skall V50 levereras med kromadgrill när svart "rutgrill" finns!!?? :roll:

Liten statusuppdatering! Vi har nu testat/bytt f&[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämp[…]

DEFA Power

Hej, har sökt men inte hittat. Har ni kolla p[…]

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]