Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Volv8 skrev:Hej!

Kan någon här lista ALL utrustning som någonsin funnits i eller till en Volvo 700-bil? Det gäller även ovanliga saker som ETC, färddator och liknande....
Kanske skulle underlätta att du får något svar ifall du förklarar vad du ska med denna lista till. Jag har askkopp och varvräknare i min 745 t.ex. Är det sånt du vill ha med på listan eller vad ?
sidhabo skrev:
Volv8 skrev:Hej!

Kan någon här lista ALL utrustning som någonsin funnits i eller till en Volvo 700-bil? Det gäller även ovanliga saker som ETC, färddator och liknande....
Kanske skulle underlätta att du får något svar ifall du förklarar vad du ska med denna lista till. Jag har askkopp och varvräknare i min 745 t.ex. Är det sånt du vill ha med på listan eller vad ?
Nä utan mer som t.ex:

* ABS
* ETC
* ECC
* Airbag
* Mugghållare
* Eluppvärmd ratt
* Eluppvärmda speglar
* Färddator
* Elstyrda stolar och speglar och taklucka
* osv..... allt sånt. Lyx med andra ord.
Det finns ju så sjukt mycket saker...

Om man kollar i Volvos tillbehörskatalog från dem åren då 700-serien var ny, finns det ju en uppsjö av saker. Ska man räkna med alla fälgar, tygmattor, rattar och sådant som fanns så kan man hålla på ett bra tag...

Den utrustningen som är lite ovanlig som jag har i min 760 Turbo från 83 är iallafall:

Tempmätare (analog)
klocka (analog) Dessa 2 sitter i själva instrumenthuset
Spoiler på bakluckan (kanske bara var turbomodellen som hade denna?)
Gula dimljus
Sminkspegel i handskfacket
Larm
Bensinvärmare

Har inte en aning om vad som är eftermonterat och vad som var standard tyvärr.. tror även att hela mitt instrumenthus är lite ovanligt, har nån blandning mellan 200 & 700-seriens mätarhus. Temp & tankmätare ser ut som 200-seriens, meden resten ser nästan ut som 700-seriens?

// Johan
dom första instrumenthusen va en blandning mellan 200/700. Vad jag kommer på som "extrautrustning" är

Ecc
Mugghållare
Eluppvärmd ratt
Eltaklucka
Vindavvisare
Snowcap
Dimljus
Vinge
Etc
Nivåreglering
Abs
Elhissar
Elspeglar
Addon
80L tank
Helskin/Halvskinn
Läslampor bak
Dragkrok
Elstolar
Centrallås
Yttertempmätare/Voltmätare
Farthållare
Motorvärmare
Bensinvärmare
Träpaneler

Fyll på denna listan istället så blir det smidigare. Är något jag listat fel så rätta det bara.

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.

Den stora annons-tråden

En XC60 från 2017 med så pass få[…]