Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av HotWire
Är bränslepumpen på hela tiden i tanken? Eller går den bara igång vid starten sen stängs den av så bilen går på själv sug?
av Arne
Den är kopplad över bränslepumpsreläet. Startar först och kräver sen att motorn ska vara igång för att den ska gå.
Användarvisningsbild
av sidhabo
HotWire skrev:Tackar, men har lite problem med sladdarna, bilens kontakt har 1 st svart/vit, 2 st bruna som går till samma stift, och en rosa
Här är min kontakt som går ner till tanken. Sedd från kable-sidan (dom kablar som går till tanken)

1 Du ska ha 12 V på den röda när motorn går eller startmotorn snurrar. Mät också med kontakten isärtagen i den andra (honkontakten) på motsvarande sladd.

2 Du ska ha runt 30 ohm när du mäter på denna kontakt mellan röd och brun (isärtaget) Jag hade avbrott här på min trasiga pump. Oändligt stort motstånd.

3 Du ska ha 0 ohm mellan brun i honkontakten och nån jordpunkt (isärtaget)

Den vitgråa är till bensinmätaren. Jag hade runt 170 ohm mellan den och bruna (isärtaget). Men det beror nog på hur full tanken är ...

Hoppas du har samma kontakt då så du kan mappa till dina färger.

Bild
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]