Idag åkte vinterdäcken på.
Började illa då inte bultarna ville lossna, igen. Hade jävulska problem med det för ett par månader sedan då jag skulle måla om bromsoken. Men då hade jag gamla rostiga bultar som hade rostat fast. När jag köpte de nya fälgarna så fick jag givetvis med nya fina bultar, fast fälgarna byttes ju hos däckhandlaren och de har ju en tendens till att dra åt bultarna så in i h*lvete! Det gick tillslut med en 1 meter lång förlängare! Hade också inhandlat en elektrisk mutterknackare från Biltema som jag använde, dock räckte den långtifrån till när jag skulle lossa bultarna. Så nu drog jag åt med en momentnyckel (110 Nm) och då tycker jag att den borde klara av att lossa dem sen när våren kommer. Fast jag tycker att 110 Nm känns lite väl i det klenaste laget, men det borde ju räcka när alla säger det (inkl. Haynes rep. handbok). Annars kan man ju ha för vana att kolla någongång varje månad så vet man ju att det sitter!
Tillslut vill jag lägga in en bild på hur "han" kommer att se ut de närmsta 4-5 månaderna.
(Det hann bli mörkt innan jag blev klar så jag tog en bild från i våras)
Nu ska sommarfälgarna tvättas och vaxas någon gång när jag har tid i veckan. Är det någon som har ett bra tipps på bra vax till fälgarna?