Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
det är ju det som är de konstiga.. har sprutat ner allt som kan tänkas läcka med start gas.. händer inte ett smack :evil:
Kolla soppa förbrukningen nu... till gävle med MASSIVT släp drog han 1.7 liter milen, under normal körning runt 2 liter milen!! på 10 liters tank kom jag 48 km :S
yes, LMM har jag bytt med en annan bil, bytte med en tredje bil också, tempgivare är ju nyligen bytt, tomgångsmotor, tändstift och bensinfilter är bytta också..
Sweeman skrev:yes, LMM har jag bytt med en annan bil, bytte med en tredje bil också, tempgivare är ju nyligen bytt, tomgångsmotor, tändstift och bensinfilter är bytta också..
Jag behöver väl knappast fråga om du testade med en LMM av samma typ (lika siffror = 1346645)..?
Bumpar denna tråd!
Lmm har jag bytt igen och det hjälpte inte

Bilen drar liter milen på landsvägskörning! dock mer än 2 liter milen stadskörning...
Fortfarande segstartad
Ljudnivån gick ner avsevärt efter lambda bytet
hack i pedalen är borta till 100% efter injection cleaner och lambda byte

Bytt:
BTR
soppa relä
spridar relä
lmm
lambda
tändstift
databox
tändningsslutsteg

Alltså bilen drar fortfarande massa soppa, är segstartad och har hög tomgång.. dock stör jag mig inte på tomgången nå mer efter lambda bytet då bilen inte låter lika mycket..

Fördelare och allt dess fanstyg som hör dit ska bytas nu i veckan.. utöver det vet jag inte vad jag ska göra?!? sånt jävla mysko fel...

Kolla tider också!
1 år sedan 80-130
20 sekunder!!!
nu i julas 80-130
9 sekunder!!

piggheten har jag känt av och denna pigghet verkar vara standard då alla andra gl låg runt 9 sekunder också! alltså måste de ha vart en kass lambda, lmm och tempgivare från början som stod till ansvar för segheten av bilen, sen måste något annat ha fuckat under tiden för att ge mig dessa fel :/

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]

Eftersom du har selekt så är det inte s[…]