- fre 21 nov 2008, 19:22
855 -94 2,0 T5 manuell. Stillastående. När den är kall så går den helt perfekt, inga fel. Men det börjar när temostaten har öppnat helt, slangen blir varm och mätaren visar nästan på halva. Motar på gasen så fort man ska gasa, (normalt). Men tar man det jätte lungt med gasen så motar den inte. Reagerar direkt på gasen över 3500varv. Den går bra på tomgång varm som kall. Lånade en LMM från en annan likadan bil och den gick lika även då. Stiftena är helt sotsvarta. Testade även mina gamla stift, men det blev lika. Det verkar som att den inte orkar förbränna all bensin när den blir varm. Sprayat med startgas på alla slangar å insug, men inget händer. Den går ju som den ska så länge inte termostaten har öppnat . Och jag får inga felkoder och heller ingen lampa/or som lyser. Och det här felet kom när bilen var varm och kördes.
Jag har bytt katalysator för den var trasig. Men den går fortfarande inte som den ska. Den går som jag beskrivit. Någon som kanske vet vad felet är eller haft liknande problem????
Jag har bytt katalysator för den var trasig. Men den går fortfarande inte som den ska. Den går som jag beskrivit. Någon som kanske vet vad felet är eller haft liknande problem????