NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaikki
Tjena!
Ja eftersom det är min Ice vita C30 :) som du länkat till på garaget så tycker jag att du ska köpa en sådan! Dom e riktigt snygga förutom på vintern då dom nästintill är gråa men på svarta bilar å andra sidan så syns skiten också väldigt bra. Den vita är ju ganska så ovanlig också, har bara sett en live hittills. Och den svart känns som om man ser dagligen. Så vill du vara lite annorlunda så tycker jag att du ska ta en vit!!
Som xc90_executive skriver; Solid vit är helrätt! Håller med helt och hållet! :D

Får man fråga vad det blir för motorval och utrustning?
av jumu01
Har dock för mig att vita bilar har varit mer svårsålda än andra och därför har andrahandsvärdet legat lägre på dessa (upp till 10000 kr lägre).

Det är som Kaikki skriver att det som talar för att välja vit före svart är att den vita är lättare att hålla ren och håller sig fräschare längre efter tvätt än en svart där skiten nästan syns omgående.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tänk på att precis allt syns på en svart solid bil. Minsta lilla, lilla repa syns tydligt. Redan efter första handtvätten ser man tvättrepor.....

På en vit bil syns inte sånt. Plus att en vit solid C30 R-design är grymt snygg.
av flink
XC90_Executive skrev:Minsta lilla, lilla repa syns tydligt. Redan efter första handtvätten ser man tvättrepor.....
Precis... proffslakerare som vill ha ett så bra resultat som möjligt brukar måla hela bilen svart först för att lättare se alla eventuella imperfektioner som annars inte skulle synas för att sedan måla bilen i den färg dom vill ha.
Så vill du se en massa smuts och repor på din bil varje dag du kommer ut till den så välj svart! Annars välj vit...

Om du aldrig använder bilen mer än till och från utställningar och har ett rent utrymme att förvara den så är svart riktigt riktigt snyggt ;)

Personligen är jag lite kär i vita bilar just nu, så jag tror inte andrahandsvärdet skulle vara nämvärt mindre.
Tyvärr funkar bara vitt på "helvita" bilar. Har du svarta plastlister, trösklar och andra detaljer runt om så ser det bara för hemskt ut.
av rickardrules
Beställt bilen idag. En Vit C30,

1.6D
Momentum
R-design
Svart helläder
Taklucka
Sportchassi
18" Atreus

Runt en kvartsmiljon landar det på ;)

Tror den kommer se grym ut.
Extraljus