Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cse
~Kalle~ skrev:
Agneo skrev:
cse skrev:Jobbar som servicetekniker och kör ca 4000 mil/år med verktygsutrustning. Kör nu lastbilsreggad V70 D5 -05
Tjena! Såg att du redan kör en 05:a som är lastbilsreggad!
Är lite nyfiken hur du gjort med den med tanke på krockgardinerna (ic)?
Har hört att det ska va bökigare att regga om dom nyare bilarna med galler efterssom gallret skulle hindra gardinen från att åka ner vid eventuell krock!
Mvh Agne
Man måste använda ett speciellt galler som är tillverkat av Volvo om jag inte minns fel..
Stämmer gallret och öglor för spänna fast lasten med måste vara godkända av volvo, larm för säkerhetsbälten bak "nollas". Ingen åtgärd behövdes för krockgardinerna. Tydligen finns inga av volvo godkända galler för årsm. -09 :shock:
Användarvisningsbild
av CarMan
Vist åker du bättre i en V70 än många skåp bilar.
men om du har möjlighet så provkör en Ford transit Sport Van (den som orginal har 18" hjul & "fartränder")
den går ruskigt bra!
http://www.ford.se/ie/transit/tv_models ... an/-/-/-/-
av cse
Sitter nu med en V70 -09 2.4 D som jag ev tänker plocka ur sittdyna och ryggstöd ur,(baksäte :) ) samt montera galler och plant golv. (behöver utrymmet under bef. ryggstöd)

Någon som vet om det går att koppla motstånd så man slipper larm om krockkuddar ur funkt. m.m ?
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det är klart det går att lura systemet, inga problem.
frågan är om det går att typa bilen
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]