- tis 18 nov 2008, 19:30
Har en S 40 T4 :D . Har sänkt den i sommras med HR sänkningsats 3cm+ chippa den på Autotech. Köpte nya fälgar också ett par Hexan 17 tum. Inga problem helt underbar sommar då jag var ute i Europa en månad i sommras. Nu till mitt problem. Nu kom vintern och tänkte att jag kan sätta på vinterdäck på mina orginal fälgar som ingick med bilen. Dom är 205/50-16 om jag inte minns fel. Kunde inget om däck. Men har blitt insatt i det nu. Gick till en stor firma här i GBG och sa att jag ville sätta på vinterdäck. Hade inte i tankarna att säga att jag sänkt den. Dom slängde på 4 st Kumho 205/55-16. Dom bytte och allt på min bil och sa inget. Jag var nöjd och åkte hem. På ett gupp skrapa den där bak inte fram bara bak. Tänkte jag får köra lugnt. Sen hade jag 3 kompisar i bilen och då skrapa den i rejält på gupp så att höger bak skärde in en bit :evil: . Shit Firman vill inte byta tebax sa att det var mitt ansvar men dom är ju proffs borde ju sett det tycker jag. Nu till min fråga har kollat runt och hittat 205/50-16 är lägsta på den fälgen. Finns det nån som vet om det går eller är det helt kört med vinterdäck på 16 tum orginalfälgar på sänkt S 40. Tacksam för svar snabbt ska besikta den 1 December. Och vad man ska ha om inte det går?