NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:Addition är snäppet lägre än Kinetic, men Addition finns inte med på Volvos hemsida.

Vi skippar väl OT nu ?.........
Det där är ju dock lite av en sanning med modifikation. Dagens Kinetic motsvarar i princip det Additionpaket som fanns fram till modellår -07. Så att välja en Addition från -06 eller en Kinetic från -07 gör knappt någon skillnad sett ur utrustningssynpunkt. Det enda väsentliga jag kan komma på är farthållare och larm. Farthållare kan ju visserligen vara bekvämt, larm vette fan om man har så stor nytta av idag.

Sedan vet jag inte om jag kan kalla det OT, borde ju vara intressant för trådskaparen..
Tack så mycket för alla tips och svar.

Lite konfunderad över det där med kinetic och addition, men om man kikar på annonserna så verkar det som om det egentligen inte är någon större skillnad. Farthållare vill jag definitivt ha, likaså insynsskydd och ACC. Larm däremot spelar ingen roll. Mest en sak till som kan strula.

Det blir till att åka runt och övningspruta lite i helgen, och förhoppningsvis slå till snart så man kan slippa sitta och uppdatera alla begbilsannonser varje kvart...
En sak till som iaf jag inte skulle klara mig utan är Xenonljusen. Hade vanliga halogen på min förra S40 och efter det så skulle jag aldrig köpa en S40/V50 utan Xenon. Men kör du sällan på nattsvarta landsvägar så kanske det gör det samma.
Jag skrev iofs skillnaden mellan kinetic och addition i ett av mina inlägg.. läste ni inte detta? Sluta jämför annonser och kolla på volvos hemsida istället! Jag satt en bra stund och kollade vad som skillde dem åt.. tacksamt? Verkar inte så..

/Christian

MY06-07 V50 1.8F
http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY ... 062007.pdf

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]