Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av cutepape
Sökt lite på forumet och verkar som många har konverterat till Xenon.
Var på G att köpa 2st Lightforce 240 Blitz tills jag började läsa om konverteringskitt. Kikat på xenonkungen och vvme. vvme verkar ju prisvärda för att göra ett "test" att konvertera 2st big knicks som sitter monterade nu.

Men hur lång är egentligen kabellängden mellan ballasten och lampan? enligt vvme på msn säger de 100cm. Men sett att en del forummedlemmar sagt att de varit tvungen och monterat ballasterna utanför då kabeln var för kort.

Ljusen sitter i en viltbåge nu så det lägger ju till en extra 15cm än om de skulle vara monterade med nummerplåtshållare.

Några bra förslag?

Är 35w 4300K jag tittat på.
Användarvisningsbild
av greeeken
cutepape skrev:Sökt lite på forumet och verkar som många har konverterat till Xenon.
Var på G att köpa 2st Lightforce 240 Blitz tills jag började läsa om konverteringskitt. Kikat på xenonkungen och vvme. vvme verkar ju prisvärda för att göra ett "test" att konvertera 2st big knicks som sitter monterade nu.

Men hur lång är egentligen kabellängden mellan ballasten och lampan? enligt vvme på msn säger de 100cm. Men sett att en del forummedlemmar sagt att de varit tvungen och monterat ballasterna utanför då kabeln var för kort.

Ljusen sitter i en viltbåge nu så det lägger ju till en extra 15cm än om de skulle vara monterade med nummerplåtshållare.

Några bra förslag?

Är 35w 4300K jag tittat på.
VVME är väldigt bra. Har köpt 6 kitt därifrån och alla har hållit det dom lovat.
Det är som dom säger 100 cm, nu har ja inte mätt exakt men ögonmåttet säger ungerfär det.
Generellt så tar det lite lite längre tid att tända lampan om du förlänger existerande kablar. Men det är ju inte så att man verkligen märker det.
av cutepape
greeeken skrev: VVME är väldigt bra. Har köpt 6 kitt därifrån och alla har hållit det dom lovat.
Det är som dom säger 100 cm, nu har ja inte mätt exakt men ögonmåttet säger ungerfär det.
Generellt så tar det lite lite längre tid att tända lampan om du förlänger existerande kablar. Men det är ju inte så att man verkligen märker det.
Tack greeeken!

Måste kolla hur det sitter nu.. verkstad som monterade ljusen när bilen köptes.. vore skönt om man kunde få ballasterna i motorrummet... annars kanske man kan bygga en liten väderlåda..
Har en känsla av att ett par big knicks inte är lika stöldbegärliga som ett par 240 blitz... har inget garage så står parkerad på gatan :evil:
av cutepape
falcon skrev:ska du konvertera extra ljus så tycker jjag att du ska slå till med 50w på en gång.
tänkte börja med "sneak" varianten från vvme. landra på ca 550:- .... 50w hamnar jag på minst det dubbla :???:
Användarvisningsbild
av Severin
Finns förlängning att köpa

Ex från xenonkungen

Förlängningskabel 0,6m KET
Om du tänker montera Premium HID i t.ex. extraljus kan du behöva en förlängning så att drivdonen kan monteras skyddade. Kabellängd ca 60 cm inkl. KET kontakter. Pris per styck.
Pris 75:-/st

Förlängningskabel 0,6m AMP
Om du tänker montera Standard HID i t.ex. extraljus kan du behöva en förlängning så att drivdonen kan monteras skyddade. Kabellängd ca 60 cm inkl. AMP kontakter. Pris per styck.
Pris 75:-/st
av cutepape
sewe,

tack för tipset! Guld värt ju!

Nu är ju bara frågan vad vvme kiten kör med... KET eller MAP :???:

Eller kanske dem bara gäller till xenonkungens kit...
av cutepape
Åter igen, tack sewe!

av att tyda av denna bild så ser det ut som AMP som skymtar.. precis som du trodde :mrgreen:
http://img84.imageshack.us/my.php?image=dsc00444ry2.jpg

blir nog att beställa ett kit och förlängningskablar för att vara på säkra sidan.. sen en helg i jobbets varmgarage så borde jag få till det :oops:

Får väl ta lite före och efter bilder på big knicksen för framtida referens... Flyttade upp till tundran norr om polcirkeln tidigare i år så behövs verkligen ljus här... lite bilar och mörka vägar...
av cutepape
Då var det beställt från vvme.
De sa att det skickas med DHL denna vecka.. så får väl hoppas att jag inte har lika otur som en del andra på forumet med långa leveranstider...
ska göra en ToR resa på ca 220mil över jul så vore trevligt om jag hann fixa innan :lol:
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]