Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon mer som har fenomenet att varingslampan att man ska kolla motorn tänds vid gaspådrag på era 2,5FT? Min gör det på 2:an och 3:an vid ca 5000rpm inte varje gång men ibland. När den tänds varvar inte motorn mer, känns som om motorn "hänger" sig. Motorn har gått ca 1200 mil. :???:
Hade precis samma på min när den hade gått kring 1 000 mil! vid 80-90 på tvåan några gånger och möjligen någon gång på trean så slutade bilen att accelerera och motorlampan tändes. Givetvis fullt gaspådrag (annars brukar man inte köra på 5 000 varv...). Jag lämnade in den men de hittade inget fel och jag har inte sett problemet senare heller... ingen aning om vad det kan vara, ibland spökar ju bilar en aning och man kanske inte ska bekymra sig alltför mycket... men vore intressant att veta vad det var.
inga lampor ska tändas, det är inte normalt.
fans ju nån ny mjukvara, men den var ju inte mot detta.

jag skulle öpna tanklocket, o sen köra 20-30 minuter i jämn lnsvägsfart. finns felet kvar etfer detta så skulle jag boka tid på verkstan
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]