NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeWe
Hej,

Har fått en "möjlighet" att köpa en begagnad V50 2.4 170hk -06 för ett rätt bra pris. Bilen har bara gått 1500mil så den borde vara rätt fräsch. Tillvalen utöver Kinetic-paketet ser ut som följande
* Metallic
* Bi-Xenon ljus
* Bärkassehållare bak
* Inbacksp autavbl. kompass
* Ljudanl: High Performance
* Textilmattor
* Drag delbart utan nivåreg
* Skyddsgallar i stål Quart
* Takspoiler 471 Willow green

Det kan vara så att alla tillval inte är listade här men det jag spontant saknar är larm och motorvärmare. Det jag tänkte fråga om och som jag inte har fått klart för mig efter att ha läst en del här är om man kan fixa ipod/usb interface till denna stereo? Några svagheter annars som man ska vara uppmärksam på?
Det skall gå till High Performance men är ganska dyrt. Sök lite i forumet så hittar du. Om du har ett AUX uttag på baksidan av stereon så är det billigare.

Motorvärmare kan man ju eftermontera.

Svagheter - det är en bensinare.... nä den blir nog bra.
poseidon skrev:Det skall gå till High Performance men är ganska dyrt. Sök lite i forumet så hittar du. Om du har ett AUX uttag på baksidan av stereon så är det billigare.

Motorvärmare kan man ju eftermontera.

Svagheter - det är en bensinare.... nä den blir nog bra.
Kan hålla med om att en svaghet är att det är en bensinare, skulle helst tagit en 2.0D men utbudet är klart mindre av den.. prisskillnaden mellan de olika modellerna blir också därefter (på beg marknaden) och jag kan räkna på att jag kan köra sjuhelsikes många mil för dessa pengar med bensinaren för värdegapet kommer att minska.. Så om jag hade köpt en ny bil idag så hade det blivit en diesel men för tillfället det bli en fräsch begagnad :-)
Priset var 144 000kr, det var hos Volvo bil i Gbg som enbart säljer till volvoanställda.. Det var enligt bilpriser.se ett rätt bra pris.. Faast sedan jag skrev mitt förra inlägg så kom ett annat objekt i fokus, en 2.0D -08 (uttagen maj -08) Momentum, 760mil på mätaren :) Den kändes mer rätt för mig och det ska bli kul att åka och titta på den. Priset på den är 183000kr, vilket väl borde vara ett rätt bra pris även det??

Vad jag har förstått så ska det finnas en AUX-ingång på den som standard (High Performance stereon), sedan fattar jag det som att det går att eftermontera iPod-interface i denna bil, eller? Det är egentligen det enda som fattas på bilen som jag ser det men det går ju att klara sig med AUX-ingång också om det skulle krisa...
Hej!

Jag hämtade min nya s40 idag med High Performance och gissa om jag blev djupt deprimerad. Från och med vecka 46 skall/är USB interface standard till High och Premium Performance (vilket jag i nån tråd här läst att det skulle vara långt tidigare) och eftersom min tillverkades vecka 44 så blev det ingen. Enligt säljaren var det inte säkert att det skulle gå att eftermontera så jag är väldigt intresserad om någon har gjort det och vad det i så fall kostade.
Tackar Wendtan!

Jag har vidarebefodrat länkten till min säljare så jag får hoppas att han bara var dåligt påläst, alltid roligt när man kan läxa upp dem :)
Du råkar inte ha nåt hum om vad det ungefär kan tänkas kosta? Vill ju inte bli mer blåst av honom (det är en tjänstebil och extrautrustningen var ungeför dubbelt så dyr som det jag fick offert på från Bilia) Exempelvis kostade solglasögonhållaren 520 spänn. Suck!
AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]