Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av femansväxel
hejsan. jag byte olja filter på min 850 glt en 95a gått ca 37 tusen mil. jag använde biltemas mineral olja. vad säger ni om det? bra val eller skulle jag ha köpt nån annan olja. halv/hel syntet?
vill bara veta om jag ska byta till nån annan olja än mineral ifall det kan skada bilen?
av *pettson*
femansväxel skrev:hejsan. jag byte olja filter på min 850 glt en 95a gått ca 37 tusen mil. jag använde biltemas mineral olja. vad säger ni om det? bra val eller skulle jag ha köpt nån annan olja. halv/hel syntet?
vill bara veta om jag ska byta till nån annan olja än mineral ifall det kan skada bilen?
Mineraloljan kan inte skada din bil på nåt sätt. Det finns två läger på oljemarknaden, syntetlägret och minerallägret.
Det enda jag kan säga med korrekt säkerhet är att syntetoljan tål mera temperatur och att den är bättre i riktigt kalla minusgrader, samt att den inte är riktigt lika känslig på intervallerna.
MEN uppfyller oljan de krav som står i din instruktionsbok över klassningar och över viskositet så är det absolut ingen fara.
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]