Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Någon som vet något om när det är dags för V70/XC70 att få D5 205 ??
Användarvisningsbild
av Tomas L
Guligan skrev:Någon som vet något om när det är dags för V70/XC70 att få D5 205 ??
I produktion v.20 (XC70) enligt en Volvo-säljare. Hoppas själv på ett tidigare datum...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Varför finns det ingen information från Volvo om den nya D5 205 ??? Visst att man är hemligt med nya modeller man inte släppt ännu, men denna är ju t.o.m beställningbar !!!!

Vad är det för motor man får om man skulle beställa en S80 D5 205, inte ens säljarna verkar ha en aning.

-Är det helt ny turbo-setup med dubbla aggrgat eller är det bara en skröna?

-Eller är det samma motor man putsat på lite hårdvaran lite?

-Eller är det samma motor där man bara optimerat mjukvaran?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Vad jag hört så ska det vara 2 turboaggregat.
Dessutom så ska den klara EURO5 utsläppskrav. Vet inte om det är många andra tillverkare som klarar det än, men kravet på utsläpp av partiklar skall vara betydligt lägre bl.a.
av Micke008
VolvoB20 skrev:Varför finns det ingen information från Volvo om den nya D5 205 ??? Visst att man är hemligt med nya modeller man inte släppt ännu, men denna är ju t.o.m beställningbar !!!!

Vad är det för motor man får om man skulle beställa en S80 D5 205, inte ens säljarna verkar ha en aning.

-Är det helt ny turbo-setup med dubbla aggrgat eller är det bara en skröna?

-Eller är det samma motor man putsat på lite hårdvaran lite?

-Eller är det samma motor där man bara optimerat mjukvaran?
Enligt en handlare jag har pratat med är det en helt ny motor, ingen uppgradering.
Jag har också fått ett papper med tekniks spec från handlaren, där man ser dock inte något om turbo, mest volym storlek vikt å förbrukning.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:
wendtan skrev:Någon skröna är det inte, den finns med här tex: http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY ... hSpec.aspx
Där har de dessutom tagit bort den gamla d5:an.
Vart står det något om dubbla turboaggregat?
Det står inte ett dugg där, bara lite andra siffor på effekt/vrid, det kan alltså vara vara lite mjukvaruoptimering som fixar det, typ BSR bara.

Fatratr inte vad Volvo håller på med, om man byggt en helt ny motor med sekventiella dubbelturboaggregat som är snålare än innan så borde man väl slå på trumman för den när den t.o.m är beställningsbar. Det är något skumt här .......
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det är ingen ny motor det är en uppdaterad D5a :wink:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 32

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack