Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas L
Det är väl på bredden som det skiljer minst i bagageutrymmet mellan XC70 och XC60? Det bör vara större skillnad på djup och höjd.

[Flyttar resten av inlägget till XC60 vs Q5-tråden där det passar bättre.]
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:kollade volvos skiss
XC60 1165
XC70 1223

Då lurar man sig lite, för jag upplevre bagaget som väldigt brett.
men som jag nämde tidigare så är det 2 olka bilar, men väljer den som pasar bärt för just dig.
Blev lika lurad själv, tyckte XC60 bagaget var MYCKET bredare än på XC70, men känslan av bredd beror väl på att bagaget är så mycket kortare i XC60, speciellt i överkant där den sluttande bakrutan stjäl massor av bagaget.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Tomas L skrev:
kave skrev:Jag var och provkörde XC60 D5 automat igår. Första intrycken:
1. Ser löjligt ut med gummerat fack där navigatorn ska vara
1. Jag tror man vänjer sig, navigatorn är ändå inte aktuell för oss om det blir XC60.
Kan bara hålla med, utan Navi så blir ju intrumentpanelen skitful. så man måste väl vänja sig då ?:-/ .

En annan kul detalj, jag har kört omkring med en TomTom navi som jag har monterad inte i rutan utan på panelen ungefär vi luft-utblåsen i mitten.

Oj Oj Oj Oj Oj Oj Oj så "dissad" jag har blivigt av alla "Volvo-experter", "Skit skit skit", det ska vara rörlig RTI som sitter i synfältet uppepå instrumentbrädan, allt annar är livsfarligt och totalt förkastligt då man måste flytta blicken för mycket för att se skärmen.

Hmmmm konstigt, har inte hört ett knäpp från all dessa nu när Volvo själv flyttat ned navigatorn till samma ställe :P
av Amli
VolvoB20 skrev: En annan kul detalj, jag har kört omkring med en TomTom navi som jag har monterad inte i rutan utan på panelen ungefär vi luft-utblåsen i mitten.

Oj Oj Oj Oj Oj Oj Oj så "dissad" jag har blivigt av alla "Volvo-experter", "Skit skit skit", det ska vara rörlig RTI som sitter i synfältet uppepå instrumentbrädan, allt annar är livsfarligt och totalt förkastligt då man måste flytta blicken för mycket för att se skärmen.

Hmmmm konstigt, har inte hört ett knäpp från all dessa nu när Volvo själv flyttat ned navigatorn till samma ställe :P
Hehe, jag har oxå reflekterat just detta. Det lär inte ha varit något problem att göra samma på XC60. Undrar om det är en anpassning för att vara som alla andra?
Användarvisningsbild
av Tomas L
VolvoB20 skrev:
Tomas L skrev:
kave skrev:Jag var och provkörde XC60 D5 automat igår. Första intrycken:
1. Ser löjligt ut med gummerat fack där navigatorn ska vara
1. Jag tror man vänjer sig, navigatorn är ändå inte aktuell för oss om det blir XC60.
Kan bara hålla med, utan Navi så blir ju intrumentpanelen skitful. så man måste väl vänja sig då ?:-/ .

En annan kul detalj, jag har kört omkring med en TomTom navi som jag har monterad inte i rutan utan på panelen ungefär vi luft-utblåsen i mitten.

Bäst hade väl varit om Volvo har infört en HUD-display till den inbyggda navigatorn. Annars ser jag ingen anledning att betala 20.000 kr för något som jag har i min två senaste [mobil-]telefoner.
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]