Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SOm det står i rubriken.. passar dessa däck till en V40? när jag hade däcket breve mitt nuvarande (sommardäck som är 205/50 R16) så såg det alldeles för högt ut.. såg ut som det skulle ta i fjärdringsskålen.. bilen är inte sänkt vad jag vet om iaf.. har läst runt lite och såg att några använt just den storleken och sagt att det fungerar.. men just att däcket var så mycket högre gjorde mig fundersam..

är tacksam för alla svar..
Hej.

Ser att du inte har skrivit så många inlägg här på forumet så jag börjar med att önska dig välkommen hit.
Enligt forumsreglerna så ska en rubrik vara så informativ som möjligt, detta underlättar både dig då fler ser snabbt vad du undrar och då går in i tråden och svarar samt att det är enklare för personer som undrar samma sak att hitta din tråd.
Dvs rubriken "Vinterdäck 185/65 R15" är inte ok. Jag ändrade rubriken åt dig denna gång.

Jag hoppas att du tänker på detta i fortsättningen!

Ps, äger du en vinröd(?) V40 1.8 och är hemmahörandes i Enköping? Ds.

Mvh
Anders
Absolut ska jag tänka på rubriksättningen i fortsättningen.. skrev i all hast så d blev mindre lyckat.. och nej jag jag äger en silvermetallic 2,0t som syns till i Södertälje :wink:

testade för övrigt dessa däck igår, såg att det passade men hade fel fälgar på så det gick inte alls.. :P
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]