Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Sevak skrev:
Jag har bara kollat hos en volvo handlare de betalar 230 tusen för bilen.
SÄLJ !!

/Thomas
av Lövet
Det funkar ju inte då han vill ha en BMW 335. Så länge inte Volvo fått någon sådan i inbyte så går ju inte detta.

Men 250' för en S80 2,5T Summum är mer än vad man får betala hos firma vilket kommer att göra den här försäljningen till en väldigt utdragen historia.

239' ger en identisk hos firma garantier och finansieringsmöjligher: http://www.blocket.se/vi/17654012.htm?ca=11_s
För 266' får du en som gått 187 mil: http://www.blocket.se/vi/18341807.htm?ca=11_s
Denna för 250' har legat ute i över 1 månad: http://www.blocket.se/vi/18522682.htm?ca=11_s
Användarvisningsbild
av Funk
andreas_lofgren skrev:Det funkar ju inte då han vill ha en BMW 335. Så länge inte Volvo fått någon sådan i inbyte så går ju inte detta.
Missade den lilla detaljen... ??:-/

Den springande punkten idag verkar vara att väldigt få idag insett hur hårt den senaste tidens utveckling på ekonomin redan slagit. Och även om bilaffärer sällan varit bra affärer för oss privatpersoner, så är det idag rent katastrofalt om du inte köper utan någon form av inbyte/säljobjekt.
Handlarna sitter med jättelager av osålda nyare bilar, och de få gånger man säljer nytt så får man ännu ett inbyte.

Sevak har iofs en poäng i att högspecade motorstarka bilar är värre drabbade än andra (vilket dom alltid varit), problemet idag verkar vara att det enda som rör sig på begmarknaden är små bränslesnåla bilar och rena miljöbilar. Tyvärr är S80 oavsett motoralternativ i de flestas ögon en törstig storbil som kommer att fortsätta sjunka i värde.

/Thomas
av Sevak
andreas_lofgren skrev:http://www.blocket.se/vi/17654012.htm?ca=11_s

Svårt att se varför man skulle betala mer pengar för en bil privat?
skulle inte du betala 11 000 för, 18 tums fälg, 17 tums fälg, tonade rutor, lackbehanlding, skatten är betald, blåtand, 400 mil mindre, Har även mailat de man får inte ens med vinterdäck, han sa att de kunde ordna de för en liten kostnad. Man kommer alltså får betala skatt 2500 och sen minst 6000 för vinterdäck. Sen som jag sagt innan kanske någon vill ha den kombinationen jag har, oyestergrå med begie inredning. Den bilen du visat har funnit till salu minst 3 mån. Den är billigast i svergie de andra ligger på 250-269. Den svarta du länkat till är riktigt fint men andra kanske tycker som jag den svarta inredningen i volvos s80/v70 är inte fin.

Men finns många som tänker som dig också. Men vi får hoppas jag har tur och att jag får runt 250 för den. Kommer lägga upp bilden på blocket om en månad ungefär. Men de brukar va svårt då inte många som köper bil i dec eller januari.
Användarvisningsbild
av Funk
Sevak: Visst har du fin utrustning och även tillbehör, inget snack om saken. Och till rätt köpare är det kanon.

Men den springande punkten är att bilarna du ser utannonseras ofta sänkts rejält i pris i nyare/uppdaterade annonser... Men dom är kvar ändå. Dessutom kan du räkna med att när annonserna försvinner och bilarna är sålda så är dom sålda med hyggligt prutande.

Jag önskar dig uppriktigt lycka till. Jag har inget som helst intresse av att racka ned på dig och din bil, jag tror bara att du hoppas lite för mycket.

/Thomas
av Lövet
Sevak skrev:

skulle inte du betala 11 000 för, 18 tums fälg, 17 tums fälg, tonade rutor, lackbehanlding, skatten är betald, blåtand, 400 mil mindre, Har även mailat de man får inte ens med vinterdäck, han sa att de kunde ordna de för en liten kostnad. Man kommer alltså får betala skatt 2500 och sen minst 6000 för vinterdäck. Sen som jag sagt innan kanske någon vill ha den kombinationen jag har, oyestergrå med begie inredning. Den bilen du visat har funnit till salu minst 3 mån. Den är billigast i svergie de andra ligger på 250-269. Den svarta du länkat till är riktigt fint men andra kanske tycker som jag den svarta inredningen i volvos s80/v70 är inte fin.

Men finns många som tänker som dig också. Men vi får hoppas jag har tur och att jag får runt 250 för den. Kommer lägga upp bilden på blocket om en månad ungefär. Men de brukar va svårt då inte många som köper bil i dec eller januari.
Tonade rutor = 0 kr extra i andrahandsvärde, skulle tro att för vissa är det till och med nackdel. 400 mil gör varken till eller från på priset. Vinterdäck är bra men begagnade däck är inte värda många kronor. Den stora nackdelen med din bil är du säljer den privat vilket normalt ger minst 10% mindre pris än vid köp från firma. Att då begära 10% mer kommer att göra att fösäljningen blir seg. Vid privatköp har du mycket sämre garantier, ingen finansieringsmöjlighet och ingen möjlighet att byta in din gamla bil.

Men lägg ut bilen och känn av intresset, det hela är ju inte värre än att du får sänka bilen. Min känsla är att om du vill bli av med bilen så måste priset ner till runt 220-230. Vi får hoppas jag har fel för din skull.
av Sevak
andreas_lofgren skrev:
Sevak skrev:

Tonade rutor = 0 kr extra i andrahandsvärde, skulle tro att för vissa är det till och med nackdel. 400 mil gör varken till eller från på priset. Vinterdäck är bra men begagnade däck är inte värda många kronor. Den stora nackdelen med din bil är du säljer den privat vilket normalt ger minst 10% mindre pris än vid köp från firma. Att då begära 10% mer kommer att göra att fösäljningen blir seg. Vid privatköp har du mycket sämre garantier, ingen finansieringsmöjlighet och ingen möjlighet att byta in din gamla bil.

Men lägg ut bilen och känn av intresset, det hela är ju inte värre än att du får sänka bilen. Min känsla är att om du vill bli av med bilen så måste priset ner till runt 220-230. Vi får hoppas jag har fel för din skull.
300 mil har vinterdäcken rullat och sommardäcken 500 mil de kallar jag nyskick:P
Va inne hos bmw idag i sthlm de betalar 230 för bilen men de hade ingen 335i coupe. bara en som gått 5000 mil. Vi får hoppas affären går bra. Bilen som annonserades ut för 239 såldes för länge sen. Han kontakta mig idag och sa att de är något fel på blockets hemsida när de raderat sina annonser försvinner de ej. Bilen såldes för 239, mycket bra pris tycker jag.
av Sevak
Funk skrev:Sevak: Visst har du fin utrustning och även tillbehör, inget snack om saken. Och till rätt köpare är det kanon.

Men den springande punkten är att bilarna du ser utannonseras ofta sänkts rejält i pris i nyare/uppdaterade annonser... Men dom är kvar ändå. Dessutom kan du räkna med att när annonserna försvinner och bilarna är sålda så är dom sålda med hyggligt prutande.

Jag önskar dig uppriktigt lycka till. Jag har inget som helst intresse av att racka ned på dig och din bil, jag tror bara att du hoppas lite för mycket.

/Thomas
Tackar hoppas med jag hittar rätt köpare. Såld min golf-99a 16 800 mil i mycket fint skick för 48 000 i lördags. ;) Blev såld efter den legat på blocket i nästan 2 mån.

Hoppas vi har flyt med volvon också.
Användarvisningsbild
av Guligan
Sevak skrev:Har nu fixat finans via min lokala volvo åf till bilen.
Yes, har du Volvofinans fixar handlaren överlåtelse bara kunden är den rätta (kreditvärdig)
Lycka till!

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]