Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobsing
maiden skrev:Mors,hur släcker man service lampan på s-40 2,0 -98 :?:
det finns en kombination med tändningen ovh en annan knapp men håller in så ska den slokna. men tyvärr vet jag inte vliken
Användarvisningsbild
av Tomas88
tobsing skrev:
det finns en kombination med tändningen ovh en annan knapp men håller in så ska den slokna. men tyvärr vet jag inte vliken
Mja. Är du säker på det. Jag vet att det är så på fas II men är inte säker på att det fungerar på Fas 1.
av mickemick
På "tvåan" så vrider du nyckeln till radioläget, tryck sen in trippmätaren varefter du vrider nyckeln ett hack till och inväntar att service-lampan börjar blinka, då släpper du trippknappen-klarrt..!
av tobsing
Tomas88 skrev:
tobsing skrev:
Mja. Är du säker på det. Jag vet att det är så på fas II men är inte säker på att det fungerar på Fas 1.

ja helt säker
av klacken
Detta funkar inte på fas1 endast på fas 2
av christer.d
klacken skrev:det finns en kombination med tändningen ovh en annan knapp men håller in så ska den slokna. men tyvärr vet jag inte vliken
Detta funkar inte på fas1 endast på fas 2
svammel det går på fas 1
har själv en v40-99 som klassas som en års 00
det går att släcka servicelampan
håll in trippelknappen slå på tändningen vänta till servicelampan börjar blinka släpp trippel knappen slå av
tändningen allt klart.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]