Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Amarace
Min åsikt är att om dom hade varit bra så skulle dom redan funnits i oljan från början.
Klart det finnas undantag, men dom flesta tillsatser är bara bluff o båg.
Användarvisningsbild
av camaro69
Är motorn slut och knackar. Så häll i en burk STP innan du ska sälja bilen. Konsistensen är som kall sirap.
Vissa bilhandlare med blå terylenebyxor och vit skjorta kunde många knep. :wink:
av AndS
Har endast använt STP och liknande medel i ungdommen för att lidra symtomen kortsiktigt i dåliga motorer, men motorn blir inte friskare. En motor som underhålls med oljebyten/filter räcker.
Användarvisningsbild
av vetten
AndS skrev:Har endast använt STP och liknande medel i ungdommen för att lidra symtomen kortsiktigt i dåliga motorer, men motorn blir inte friskare. En motor som underhålls med oljebyten/filter räcker.
Ja det har jag aldrig sagt emot, utan ett regelbundet oljebyte och då med kortare intervall än vad "boken" säger är klart bättre än tillsatser :mrgreen:
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag vet inte vilken av STP:s produkter du sytfar på. men de flästa oljor innehåller redan de tillsatser man kan köpa löst + några till.
Användarvisningsbild
av vetten
CarMan skrev:Jag vet inte vilken av STP:s produkter du sytfar på. men de flästa oljor innehåller redan de tillsatser man kan köpa löst + några till.
Tänkte väl närmast på den där oljetillsatser som "alltid" har funnits.
Brainded skrev:Hörru vetten, nog kunde du väl tänkt ut en bättre rubrik än bara "STP???"? ;)

Jag ändrade den åt dig den här gången men uppskattar om du tänker på det i fortsättningen.

mvh
Anders
Tackar :-)-)

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]