- fre 14 nov 2008, 11:51
Testförbrukningen och TV:s Sverigecykel verkar iallafall inte vara representativ för hur jag kör då samtliga bilar jag ägt dragit mycket mer i TV:s test än för mig. Jag tycker att de ska komplettera sina tester med uppgifter om förbrukning i jämn fart 70, 90, 110 och 130 km/h samt slopa sina taffliga effektmätningar.
Mvh
Arese
Tomas L skrev:Jag jobbar också hemma idag OCH har tidningen hemma så jag kan meddela att det är en automatväxlad bil på alla bilderna samt att de ger omdömme om automatlådan så jag utgår ifrån att siffrorna är från en sådan bil.Arese skrev:Glömde tyvärr tidningen på jobbet och är hemma med sonen idag, ska kolla vid tillfälle.Tomas L skrev:[Postar detta inlägg här istället för i XC70 vs Xc60 tråden.]Det var väl en automat de testade?
Som några kanske har sett så testar senaste Teknikens Värld XC60 mot Mercedes GLK och BMW X3. XC60 vann totalt, men till er som tycker att det fokuseras för mycket på förbrukning så måste jag tyvärr meddela att just detta är den sämsta egenskapen med XC60. TV testade tyvärr inte D5 utan 2.4D, men den kom upp i en tesförbrukning på 0,97 l/mil med manuell låda. X3 kom upp i 0,81 l/mil. Dessutom så hade Volvon klart sämst prestanda. Dubbelfel, kan man säga. De avslutar testen med att säga att Q5 blir en svår utmanare.
Testförbrukningen och TV:s Sverigecykel verkar iallafall inte vara representativ för hur jag kör då samtliga bilar jag ägt dragit mycket mer i TV:s test än för mig. Jag tycker att de ska komplettera sina tester med uppgifter om förbrukning i jämn fart 70, 90, 110 och 130 km/h samt slopa sina taffliga effektmätningar.
Mvh
Arese
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017