Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Noodles
CarMan
Var det denna bilden du syftade på?
Bild

Ser fint ut, verkar som det finns en vänster och högerhållare också?
Mobilen i ena till vänster, och navi i den andra :P
Senast redigerad av 1 Noodles, redigerad totalt 0 gånger.
av NCR
Noodles skrev:CarMan
Var det denna bilden du syftade?
Bild

Ser fint ut, verkar som det finns en vänster och högerhållare också?
Mobilen i ena till vänster, och navi i den andra :P
Den där ser ju i alla fall UT som om den är borrad mitt på panelen, nej då föredrar jag Brodit.
av Noodles
Jag tror inte den är borrad faktiskt, har för mig den hjälpsamma herrn på Volvo här i byn nämnde att den sitter fastkilad mellan panelerna på liknande sätt som Brodits sitter över ventilationen.
Men som sagt, tror är ett av nyckelorden ovan ;)
Användarvisningsbild
av CarMan
den på bilden är en V50.
men den är mycket lik den vi pratar om & den är inte limad eller fastklämd, utan fast borrad bakom panelen som sitter runt glaset till mätarhuset, den sticker dan bara fram & hänger i luften ut mot luftreglaget. den är riktigt stadig.
jag har aldrig sett mer än den på höger sida om ratten, finns det verkligen en till?
av dante
Tackar för tipsen Carman. Jaså det finns plats för enheten under ECC-modulen?
Har fått grejorna. Nu saknas bara tiden att göra det...
Användarvisningsbild
av CarMan
dante skrev:Tackar för tipsen Carman. Jaså det finns plats för enheten under ECC-modulen?
Har fått grejorna. Nu saknas bara tiden att göra det...
Nä inte under ECC modulen, bredvid gaspedalen in under själva klimatenheten
av dante
Ok.

Är det öppet bakom stereon till värmepaketet så att det går att dra kablar där? eller måste man lossa något ytterligare? nedre plastsidan på mittkonsolen?
Som ni ser har jag aldrig varit där nere och rotat... men jag är tacksam för tips & hjälp!

/D
av schnazzen
Hejsan! Har gjort ett antal sådana här installationer.

MItt tips, brodithållare som du klickar fast. Sitter som berget och lämnar inga märken. Hållaren bör du köpa en Sonyericsson original som du skruvar fast i broditbygeln.

Jag brukar sätta mina installationer framför luftutblåset till höger om ratten. För då döljer man enkelt kabeln genom att dra in den i förvaringsfacket bredvid stereon. (Om man har ett sådant) Borra ett hål i OVANSIDAN av förvaringsfacket och dra in kabeln där. Anledningen att du bör borra i ovansidan är att då syns det inte om du sen ska sälja bilen UTAN handsfree.

Dra ner kabeln till pedalerna....finns plats. Att lägga kabelhärva bakom stereon är inget att rekommendera då där är trångt som pocken! Jag brukar köpa Trions muteboxar. För övrigt de som tillverkar de flesta muteboxar. De har till ALLA volvobilar. Bara att klicka i. Den är även förberedd för Sonyericssons handsfreenheter. Så när du kopplar muteboxen till din Sonyericssonenhet så får du ut telefonljudet ur vänster dörrhögtalare och stereon tystnar. Perfekt. Slipper du SE egna skramlande skräniga högtalare. Mikrofonen sätter du lämpligast till vänster om solskyddet precis i skarven för då kan du bara peta in kabeln bakom listen till dörren och sedan ner till säkringsboxen och vidare mot pedalerna. Trions muteboxar lösen även alla dina problem med strömförsörjning och sådant till din HF....

Själva enheten brukar jag fästa med spripsankare på den plastkåpa som sitter INNERS ovanför pedalerna (lossas med 2 torx). Stripsa kablarna väl med hjälp av ankare. Sen bara smacka tillbaka kåpan och du är färdig.

Behöver du hjälp att hitta rätt grejor så säg till för jag är återförsäljare för sådana här grejor.....

Lycka till!
av Noodles
Jag har precis vart och shoppat en hållare liknande Brodithållaren på ClasOlsson (129:-). Tiden får utvisa om den sitter lika bra som Broditen verkar göra.
av Teemu
jaha, har Classe liknande hållare med... låter intressant - det måste jag kolla upp. :D
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]