NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja när jag beställde min V50 för tre veckor sedan så gick det fort!
Knappt en vecka senare var den färdig utanför fabrik och fredagen den sjunde november hämtade jag den hos min bilhandlare! Snabbt!!
Tre veckor tog det...

Vit V50 med R-Design, men märkligt att din har tagit sådan tid!

Visst, det händer väl när underleverantörer tar längre tid på sig, allt är väl relativt!
Hoppas du får din snart! Fantastiska bilar verkligen!
Jag var ute hos Volvo idag åter igen för att få reda på hur det går och hör och häpna den har blivit framflyttad ytterliggare! :evil: Hur kan man beskriva detta med ord?
Som sagt hade jag vetat hade jag inte beställt en ny bil. Det är både första och sista gången jag gör det.

Kompensation kan jag nog inte få, vill inte bråka med säljaren heller eftersom jag känner honom så pass bra. Snarare skulle man ta och skriva till Volvo centralt och fråga vad i helvete som händer.
Vecka 20 kommer MY10.
FiddeUBC skrev:Jag var ute hos Volvo idag åter igen för att få reda på hur det går och hör och häpna den har blivit framflyttad ytterliggare! :evil: Hur kan man beskriva detta med ord?
Som sagt hade jag vetat hade jag inte beställt en ny bil. Det är både första och sista gången jag gör det.

Kompensation kan jag nog inte få, vill inte bråka med säljaren heller eftersom jag känner honom så pass bra. Snarare skulle man ta och skriva till Volvo centralt och fråga vad i helvete som höänder.
Vecka 20 kommer MY10.
Avbeställ bil FiddeUBC!! Det finns andra bilmärken, t.ex BMW snåla dieslar och mycket bättre än Volvo, jag skulle aldrig funnit mig i den soppa du sitter i, se på "dali" han hade liknande problem köpt Subaru! Oavsett att du fått bra pris på bilen så sitter du nu i cirkusen Volvo står för, är det värt dessa slantar????
FiddeUBC skrev:Jag var ute hos Volvo idag åter igen för att få reda på hur det går och hör och häpna den har blivit framflyttad ytterliggare! :evil: Hur kan man beskriva detta med ord?

Kompensation kan jag nog inte få, vill inte bråka med säljaren heller eftersom jag känner honom så pass bra. Snarare skulle man ta och skriva till Volvo centralt och fråga vad i helvete som händer.
Vecka 20 kommer MY10.

Känns bättre att skippa den och vänta på MY10. Om det är möjligt. Vad har den för status i fabriken just nu?
Ja jag tror inte jag kan avbeställ nu utan en saftig nota. Den ligger bara som orderlaggd fortfarande.
Jag tog faktiskt och skrev ett långt mail till Volvo i Göteborg igår för jag blir riktigt sur just nu. Jag skrev också att jag kommer att få ha ny bil kanske i 15veckor, om jag har tur sen är den gammal. Att bilen ska komma innan jul tror jag knappast är möjligt när de inte ens har byggt bilen ännu. Det är 6 veckor till jul.

Det jag har valt är
. D5 Momentum
. R-design.
. Premium sound
. och en massa annat som man fick i tillbehör för 10 000kr.
Visst jag får köra fritt med min egen bil just nu men det väger fan inte upp den besvikelse jag har.

Den som beställer mycket extra ska väl inte få vänta längre för det!
Allvarligt talat, BMWs bilar är snygga som fan.
Ligger den bara som orderlagd!? Det låter märkligt! Enligt internet, eller säljaren? Annars så tycker jag faktiskt att du ska snacka med säljaren om det. Se om det går att strunta i det, nu när det tar sån tid!
Så då var man hemma efter en vecka med 44 timmar bakom sig.
Jag har fått svar från Volvo och de bara beklagar det som har hänt och hänvisar till att r-design tar längre tid.
Volvo svarar så här.

"Preliminärt är det ca 8-12 veckors leverans på bilar.
Bilar som har levereras snabbare är troligen bilar som redan funnits i vagnsparkerna."
Med vänliga hälsningar/Best Regards
Christoffer Moen

PAG
Volvo Car Corporation
Dept. 12510/
SE40531 Gothenburg

Ska man summera ett bilägande hos Volvo så är det jävligt krävande som kund.
Nåväl bilen ligger kvar och jag vill ju ha min bil, det enda är väl att hoppas att det inte blir allt för mycket förändringar from MY10.
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]