Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kolla annars in Executive stolarna som har inbyggd massage också :-)

De finns iaf till S80, vet inte hur det är för de andra modellerna.
Verkligen inte någon som haft oturen och spilla i sätet?
Ventilerade säten är helt klart hur sköna som helst att sitta på.
En sak som jag funderar över bara är: Vad tusan händer om man t ex tappar Cola-burken och det rinner ner i alla hål?
Socker blir som bekant ganska kladdigt när det torkar, då kan det lätt fastna mycket damm och ludd i kladdet.
Rinner det ner i fläktarna?

Är det någon som råkat ut för liknande händelse? Vad gjorde du/ni åt det?
ztaffans skrev:Verkligen inte någon som haft oturen och spilla i sätet?
Ventilerade säten är helt klart hur sköna som helst att sitta på.
En sak som jag funderar över bara är: Vad tusan händer om man t ex tappar Cola-burken och det rinner ner i alla hål?
Socker blir som bekant ganska kladdigt när det torkar, då kan det lätt fastna mycket damm och ludd i kladdet.
Rinner det ner i fläktarna?

Är det någon som råkat ut för liknande händelse? Vad gjorde du/ni åt det?

Ren spekulation, men jag tror att det ligger en tunn hinna innanför hålen, alltså ett tunnare tyg innanför.
Så, colan kommer som mest att rinna ner i hålen, men inte innanför eftersom hinnan/tyget tar emot.
Jag lånar denna tråden lite. Är det någon som vet hur stolarna fungerar och ser ut efter några år. Håller de lika bra som vanligt skinn?
torwald skrev:Jag lånar denna tråden lite. Är det någon som vet hur stolarna fungerar och ser ut efter några år. Håller de lika bra som vanligt skinn?
Jag har svarta ventilerade stolar i min XC70. De ser bra ut efter drygt fyra år, behandlar skinnet lite då och då. Min uppfattning är att det håller lika bra som vanligt skinn. Det enda jag retar mig på är att om man får gruskorn i sätet som har precis fel storlek så fastnar de i hålen.

Det är fantastiskt skönt att dra på fläkten en varm sommardag.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]