NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag gjorde en upptäckt ikväll när jag fibblade i menyerna för stereon.
Slår man på CD info vilket bara trodde fungerade på orginal skivor med stöd för detta så läser stereon filnamn eller id3tag även på brända skivor/spår.

Är detta någon form av nyhet eller gör alla volvos orginal stereo med stöd för cd info detta? Jag gillar funktionen skarpt, men konstaterade att jag glömt att döpa albumen då de stog ingen artist där. Låttitlarna fungerade dock klockrent.

Jag har 6 cd växlare om det nu spelar någon roll.
Användarvisningsbild
av wendtan
Finns det någon med en V50 som kan bekräfta om detta fungerar i deras bil med?
av Christian_m
Kollade om jag hade funktionen överhuvudtaget men det hade jag inte.
Användarvisningsbild
av wendtan
Christian_m skrev:Kollade om jag hade funktionen överhuvudtaget men det hade jag inte.
Den är ju lite jobbig o hitta. Men den fodrar alltså att du är i CD läge och sen går du in i menyn och väljer stereoinställningar. Men du menar att du inte har något som heter CD info där som du kan välja av och på?

Vilket stereo alternativ har du? Enkel CD? Årsmodell?
Jag fick veta att det är samma menysystem för de olika stereoalternativen med undantag för den digitala ljudprocessorns ljudkurvor då.
av Christian_m
wendtan skrev:
Christian_m skrev:Kollade om jag hade funktionen överhuvudtaget men det hade jag inte.
Den är ju lite jobbig o hitta. Men den fodrar alltså att du är i CD läge och sen går du in i menyn och väljer stereoinställningar. Men du menar att du inte har något som heter CD info där som du kan välja av och på?

Jag fick veta att det är samma menysystem för de olika stereoalternativen med undantag för den digitala ljudprocessorns ljudkurvor då.
Hittade inte det alternativet, fanns 3 olika saker jag kunde välja på i stereomenyn: Random, Nyheter och TP (Trafikinfo). Jag har Performance-stereon med Enkel CD. Årsmodell -05 tillverkad April i år.
Användarvisningsbild
av wendtan
Christian_m skrev:
wendtan skrev:

Hittade inte det alternativet, fanns 3 olika saker jag kunde välja på i stereomenyn: Random, Nyheter och TP (Trafikinfo). Jag har Performance-stereon med Enkel CD. Årsmodell -05 tillverkad April i år.
Ok, de kan vara så att de är en ny funktion from -06. Om hårdvaran är densamma så borde kanske en mjukvaru uppdatering fixa det även i din bil :?:
Är de någon med performance stereo eller uppåt med enkelcd från -06 som har denna funktionen?

Jag har som sagt High Performance med 6 växlare.
av Christian_m
wendtan skrev:
Christian_m skrev:
wendtan skrev: Den är ju lite jobbig o hitta. Men den fodrar alltså att du är i CD läge och sen går du in i menyn och väljer stereoinställningar. Men du menar att du inte har något som heter CD info där som du kan välja av och på?

Ok, de kan vara så att de är en ny funktion from -06. Om hårdvaran är densamma så borde kanske en mjukvaru uppdatering fixa det även i din bil :?:
Är de någon med performance stereo eller uppåt med enkelcd från -06 som har denna funktionen?

Ska kolla med Volvo, jag återkommer.
Användarvisningsbild
av robgus
wendtan skrev:
Christian_m skrev:
wendtan skrev: Den är ju lite jobbig o hitta. Men den fodrar alltså att du är i CD läge och sen går du in i menyn och väljer stereoinställningar. Men du menar att du inte har något som heter CD info där som du kan välja av och på?

Min är en 04:a med premium sound och på den har jag en meny som heter cd-meny och under den finns det skivtext. Är det samma sak?
Användarvisningsbild
av wendtan
Min är en 04:a med premium sound och på den har jag en meny som heter cd-meny och under den finns det skivtext. Är det samma sak?[/quote]

Det borde heta cd Info eller CD text om jag inte missminner mig.
Men listar den artist /låttitel även på brända skivor du har?
Dvs mp3 utbränt till cd audio?

Dvs den skrollar artist samt låtnamn ute i huvudmenyn där de normalt bara står vilket nummer på skivan samt låtnummer?

Jag skall ta någon bild på denna meny samt hur de ser ut i menyn imorgon.
Användarvisningsbild
av robgus
wendtan skrev:Min är en 04:a med premium sound och på den har jag en meny som heter cd-meny och under den finns det skivtext. Är det samma sak?
Det borde heta cd Info eller CD text om jag inte missminner mig.
Men listar den artist /låttitel även på brända skivor du har?
Dvs mp3 utbränt till cd audio?

Dvs den skrollar artist samt låtnamn ute i huvudmenyn där de normalt bara står vilket nummer på skivan samt låtnummer?

Jag skall ta någon bild på denna meny samt hur de ser ut i menyn imorgon.[/quote]

Jag har sett detta på några originalskivor men inte på de brända skivorna..Men jag bränner ifrån aac filer, kanske gör en skillnad?

Troligtvis gått varmt i kontaktstycket till […]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för a[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Kommer låta som en moped med trasig ljudd&au[…]

Liten statusuppdatering! Vi har nu testat/bytt f&[…]